07.04.2022

La Unió Esportiva Vic fa públic el nou escut de l'entitat

La Unió Esportiva Vic ha fet públic, aquest passat dimecres 6 d'abril, el nou escut que acompanyarà l'entitat a partir de la pròxima temporada. La nova imatge, aprovada el passat mes de març en assemblea de socis i que ara ha estat presentada públicament a través de les xarxes socials del club, és obra del dissenyador gracienc Xavier Santaló, des de fa uns anys resident a Vic. El canvi de logo arriba coincidint amb l'any de celebració del centenari.

L'escut de la UE Vic ha rebut diverses variacions al llarg de l'últim segle. L'escut original data del 1922 amb la fundació del Vic Football Club. L'any 1943 arriba la segona versió amb motiu de la fusió del Vic FC i el Marià Ausa que van donar lloc a l'actual Unió Esportiva Vic. El 1954 va tenir lloc la tercera modificació que es va mantenir fins a l'any 1997, data de la fins ara última versió.

La nova versió, que es començarà a aplicar una vegada finalitzada la temporada, ha apostat per tornar a la forma originària arrodonida de l'escut de l'any 1922. També s'ha optat per recuperar la Creu de Sant Jordi, un element que es va perdre amb la versió del 1954. Per primera vegada, l'escut lluirà escrit sencer el nom de l'entitat amb les lletres 'Unió Esportiva' al seu contorn i reforçant la paraula 'Vic' amb l'ús d'una tipografia augmentada al centre del logotip.

Altres elements destacats de la nova identitat visual són les franges blanc-i-vermelles -que representen els colors del club i la ciutat-, els colors de la senyera i la incorporació d'una pilota clàssica que, juntament amb la data de fundació, esdevenen dos elements que reforcen el simbolisme d'una entitat centenària. Per contra, el nou disseny ha decidit prescindir per primera vegada de la corona i també de la silueta del jugador.

El nou escut no només s'aplicarà a la Unió Esportiva Vic sinó que també serà la nova cara de la Fundació UE Vic. En aquest segon cas, però, s'ha optat per una petita variació modificant la data '1922' per la paraula 'Fundació'.