18.03.2022

La Fundació UE Vic fa entrega del material i aliments recollits per pal·liar els afectes de la guerra a Ucraïna

Aquest divendres a la tarda des de la Fundació Unió Esportiva Vic s'ha fet entrega del material i aliments que les famílies i la massa social de l'entitat han dipositat al llarg de les dues últimes setmanes a les oficines del club amb motiu de la campanya d'ajuda humanitària a Ucraïna que la Fundació va iniciar el passat 5 de març. Aquesta iniciativa, promoguda des de l'ONG Sonrisas de Ucrania, consisteix a recollir tot aquell material i productes d'alimentació de primera necessitat que puguin servir per pal·liar la situació que viuen els ciutadans i les ciutadanes ucraïneses a causa de la guerra.

El material entregat es farà arribar a la zona de conflicte. Des de l'ONG s'informa que els materials més urgents per fer front a la crisi humanitària en aquests moments són medicaments, bolquers, roba d'abrigar, mantes i aliments de primera necessitat. En el cas dels aliments es recomana que siguin conserves en llauna i no en vidre. Pel que fa a la roba, no es demana roba en general, sinó peces per abrigar com sacs de dormir, mantes, guants, bufandes, samarretes tèrmiques o mitjons tèrmics. També es recorda que es poden fer donacions econòmiques a l'associació Sonrisas de Ucraina mitjançant el número de compte ES45 0081 0115 9800 0177 6682 (Banc Sabadell) sota el concepte Ajuda Ucraïna.

D'altra banda, la Fundació UE Vic s'ha sumat a les actuacions de suport que s'estan impulsant des de l'Ajuntament de Vic i per aquest motiu ofereix als infants i joves ucraïnesos refugiats a la ciutat i a la comarca d'Osona a participar en les sessions d'entrenament. Per poder desenvolupar la pràctica esportiva, des del club es proveirà als infants i joves de roba esportiva i botes de futbol.