15.03.2022

Inaugurada la Sala Centenari amb l'obra 'Un passeig per la història' de Toni Ortiz

L'Estadi Hipòlit Planàs compta, des d'aquest 12 de març, amb la Sala Centenari, un espai polivalent decorat per l'artista osonenc Toni Ortiz que a partir de l'obra 'Un passeig per la història' ha creat un mural que escenifica una línia temporal que passa per algunes de les cares més destacades de la història de la Unió Esportiva Vic.

Coincidint amb el 35è aniversari de la inauguració de l'estadi, Ortiz acompanyat de l'alcaldessa de Vic, Anna Erra, han estat els encarregats d'inaugurar l'espai rehabilitat aquesta mateixa temporada i que estarà a disposició de totes les entitats que utilitzin les instal·lacions esportives municipals. Aquesta, entre altres, servirà com a sala de reunions, premsa, cortesia o recepcions, presentacions, projecció d'audiovisuals o per sessions formatives.

La jornada ha comptat amb la presència d'exjugadors i exjugadores de l'entitat que han estat recreats a la pintura. El president de la UE Vic i la Fundació UE Vic, Ignasi Puig, ha agraït la presència de tots els assistents definint la trobada com "un gran retrobament". Amb relació a l'obra, Puig ha volgut agrair el treball de l'autor d'un mural que s'ha pensat mitjançant "una selecció que bonament hem fet". Per la seva banda, Ortiz ha explicat la seva obra remarcant que quan se li va oferir el treball, la seva primera idea va "ser fer un passeig per la història". Per tancar el torn d'intervencions, l'alcaldessa Anna Erra ha aprofitat per reconèixer la figura de l'expresident del Vic, Hipòlit Planàs, el principal impulsor de la creació de l'estadi actual.

Finalitzada la jornada inaugural, s'ha disputat el partit entre el Primer Equip i el Sant Cugat. Abans de l'enfrontament, s'ha fet un minut de silenci en record de Jaume Puig Viñeta, traspassat recentment. Alguns dels excompanys d'equip de l'històric jugador del Vic han participat en el gest de record des de peu de gespa.