04.03.2022

La Fundació UE Vic s'adhereix a la campanya d'ajuda humanitària amb motiu de la guerra d'Ucraïna

El conflicte bèl·lic que es viu a Ucraïna està mobilitzant el territori en tots els àmbits, també en l'esportiu. Per aquest motiu, la Fundació Unió Esportiva Vic s'ha sumat a la campanya humanitària de recollida de material i aliments que promou l'ONG Sonrisas de Ucrania. A partir del dissabte 5 de març, les famílies del club i tots aquells interessats/es podran fer arribar aquell material necessari -el qual s'enviarà a la zona de conflicte- a les oficines ubicades a l'Estadi Hipòlit Planàs que serviran com a punt de recollida.

Des de l'ONG s'informa que els materials més urgents per fer front a la crisi humanitària en aquests moments són medicaments, bolquers, roba d'abrigar, mantes i aliments de primera necessitat. En el cas dels aliments es recomana que siguin conserves en llauna i no en vidre. Pel que fa a la roba, no es demana roba en general, sinó peces per abrigar com sacs de dormir, mantes, guants, bufandes, samarretes tèrmiques o mitjons tèrmics. D'altra banda, també es poden fer donacions econòmiques a l'associació Sonrisas de Ucraina mitjançant el número de compte ES45 0081 0115 9800 0177 6682 (Banc Sabadell) sota el concepte Ajuda Ucraïna.

A banda d'esdevenir un punt de recollida, des de la Fundació UE Vic es duran a terme altres iniciatives de caràcter simbòlic. Al llarg del cap de setmana, els equips del club que juguin els seus partits com a locals, sortiran al camp amb una pancarta amb l'eslògan 'No a la guerra' sobre els colors de la bandera ucraïnesa. L'entitat també s'adhereix al manifest de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC) que podeu llegir al següent enllaç.