06.02.2022

Balagué decideix el derbi (2-1)

Un doblet d'Adrià Balagué ha permès al Vic sumar els tres punts contra el Vic-Riuprimer (2-1) en un derbi en què el conjunt visitant s'ha començat avançant amb una diana d'Aitor Reinón i que l'equip d'Albert Cámara ha aconseguit capgirar a la mitja hora de joc. El Vic ha mostrat una millor versió durant el primer temps i s'ha mostrat menys còmode a la segona part. Tot i això, ha complert amb l'objectiu de la victòria sumant tres punts imprescindibles per continuar batallant amb les places capdavanteres.

La tarda de dissabte ha començat amb un Vic decidit. Als cinc minuts, els ausetans han comptat amb la primera acció de perill quan Campayo ha vist l'enguantat visitant fora de l'àrea i ha decidit provar un xut des del mig del camp que no s'ha colat dins la porteria d'Arnau Soria per ben poc. Qui no ha errat en la primera acció ha estat el Vic-Riuprimer. Arribats al quart d'hora de partit, els riuprimerencs han disposat d'un servei de córner que Aitor ha culminat amb una rematada de cap per avançar el seu equip. El gol ha reactivat el Vic-Riuprimer que ha intentat ampliar distàncies davant un encertat Solanich que ha evitat el segon dels visitants.

Tot just abans que l'electrònic assenyalés la mitja hora de joc, Balagué ha decidit prendre les regnes i capgirar la situació. El gol de l'empat ha arribat després d'una cursa de Bellalta per la banda esquerra que ha anat precedida d'una centrada a l'interior de l'àrea que Campayo ha controlat amb èxit deixant la pilota a peus de Balagué que, amb un fort xut, ha superat Soria. Sense temps de pair l'empat i fent gala de la seva velocitat, en la següent jugada l'extrem vigatà ha iniciat una cursa des del mig del camp que li ha permès desfer-se de la defensa rival i plantar-se a la frontal de l'àrea per, amb un xut ras, anotar el segon gol de la tarda. El Vic ha pogut tancar el partit abans del descans, però Soria ha evitat el gol en una gran acció davant Flavio.

A diferència del primer temps, el Vic s'ha mostrat molt dubitatiu durant els següents quaranta-cinc minuts. El canvi de dibuix tàctic dels de Lluís Padrós ha provocat certa incomoditat en el joc local que pràcticament ha estat absent d'ocasions. Exceptuant una acció de Roca que ha estat a punt d'anotar el tercer gol aprofitant una pèrdua dels visitants, el Vic s'ha mostrat verge en atac i ha hagut de centrar-se més a defensar el resultat que intentar ampliar-lo. No obstant això, els riuprimerencs tampoc han trobat la fórmula, a banda de recórrer a la pilota aturada, de crear perill. L'única acció que podria haver canviat el resultat ha arribat a les acaballes quan una centrada s'ha passejat per davant de la porteria de Solanich sense trobar rematador.

Una de les notícies del partit ha estat el debut del juvenil Jan Igor Casanovas amb la samarreta del primer equip. La propera jornada, els vigatans visitaran el camp del Rubí, el diumenge 13 de febrer, a partir de les 12 del migdia.

Foto: Enric Serra