20.01.2022

El cartell del Centenari de la UE Vic rep una distinció i és reconegut en una revista nord-americana

La Unió Esportiva Vic presentava el 18 d'octubre de 2021, coincidint amb la data de celebració del 99è aniversari del club, el cartell commemoratiu del Centenari, una obra del dissenyador vigatà Xavier Esclusa. Tres mesos després, l'obra ha estat catalogada a la plataforma Behance i ha estat protagonista d'un article a la revista nord-americana Print.

El passat 14 de gener, sota el nom de UEV / 100 years of history, la plataforma Behance va destacar el cartell del Centenari en la categoria de Pòster dins la galeria de Disseny Gràfic que presenta el portal web. El disseny va ser votat pels usuaris que formen part de la plataforma. Behance és reconeguda com la comunitat d'artistes més gran present a la xarxa, un lloc que neix com a aparador, punt de trobada, font d'inspiració i d'intercanvi d'opinions i informacions.

Per altra banda, la revista digital nord-americana Print ha publicat un article -Xavier Esclusa Trias’ Poster Marks 100 Years of Spanish Football Club Unió Esportiva de Vic- en què es fa ressò del cartell dissenyat per EsclusaPrint és un lloc web de disseny i cultura nord-americà que va començar el seu camí el 1940 sota el nom de Print, A Quarterly Journal of the Graphic Arts i el va continuar publicant una edició física, Print, fins a finals de 2017. Com a publicació impresa, Print era una revista d'interès general, escrita per periodistes i crítics culturals que miraven el disseny en els seus contextos socials, polítics i històrics, des de diaris i portades de llibres fins a pàgines web.