18.01.2022

L’equip Osonament-Fundació UE Vic debuta amb victòria a la Lliga provincial dels Centres de Dia i Serveis de Rehabilitació Comunitària

El 17 de juny de l'any 2021, la Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic d'Osona (Osonament) i la Fundació Unió Esportiva Vic, van definir un nou model de col·laboració entre ambdues institucions en virtut del qual l'equip de futbol integrat per persones ateses a Osonament, que participaven en la Lliga de futbol sala i futbol 7 dels Centres de Dia (CD) i els Serveis de Rehabilitació Comunitària de Salut Mental (SRC), passava a integrar-se a l'escola de futbol base de la Fundació Unió Esportiva Vic.

L’equip coordinat per la tècnica de CAFE d’Osonament, Anna Guàrdia i pel professional d’Osonament i entrenador nacional de futbol, Miquel Muñoz, va començar els entrenaments la primera setmana d'octubre de l'any passat per preparar el debut en aquesta competició. L'equip vigatà, equipat amb la tradicional camiseta ratllada blanc-i-vermella, va jugar el seu primer partit a l'Estadi Hipòlit Planàs contra el Terrassa, el passat 10 de desembre, i va aconseguir la victòria per 3 a 1.

La Lliga de futbol sala i futbol 7 es va iniciar l'any 1998. Es tracta d'un programa que pretén oferir oportunitats de promoció de la salut i la inclusió comunitària a les persones amb trastorns de salut mental, mitjançant l'activitat esportiva. L'objectiu principal de la Lliga és treballar amb els usuaris els valors i els beneficis implícits de la pràctica esportiva. La competició té com a finalitat potenciar la inclusió comunitària tot generant oportunitats perquè els usuaris entrin en contacte i interaccionin amb l'entorn que els envolta.