18.10.2021

La Unió Esportiva Vic fa públic el cartell del Centenari, obra del vigatà Xavier Esclusa

La Unió Esportiva Vic ha presentat aquest dilluns, coincidint amb la data de celebració del 99è aniversari del club, el cartell commemoratiu del Centenari en un acte que ha tingut lloc a l’Estadi Municipal de Vic. La presentació ha comptat amb la presència de l’autor, el dissenyador vigatà Xavier Esclusa, i el president de l’entitat, Ignasi Puig.

El cartell del Centenari “no és només un cartell que anunciï un esdeveniment, sinó que va més enllà”. Així és com Esclusa ha definit la seva creació tot exhibint un exemple del treball en gran format davant dels assistents. L’objectiu principal de l’autor ha estat aconseguir un cartell que fos “atemporal” i que no comptés amb elements molt identificatius del món del futbol “com podria ser el cas d’una pilota o un jugador”. En aquest sentit, Esclusa ha apostat per l’aplicació d’un braçalet de capità -incorporant els colors del Vic i el daurat- que permet “englobar tots aquells elements que donen vida al club” com per exemple els jugadors/es, aficionats/des, capitans/es o els colors representatius de l’entitat.

Una de les principals característiques del braçalet és la seva extensió. La cinta comença en un extrem i transcorre fins a un altre, però sense presentar un final. Esclusa defineix aquesta proposta sota la idea que “el club té molta història”, però aquesta seguirà més enllà dels 100 anys. “Es tracta d’un braçalet de capità que durant 100 anys s’ha anat desenvolupant i que ho seguirà fent”, ha detallat. El dissenyador vigatà també ha explicat que el braçalet forma el número 100 i que presenta diverses ondulacions que “recreen el moviment de la pilota, la història, l’afició, entre altres”.

L’autor ha detallat que el moviment del braçalet genera un cert dinamisme que permetrà aplicar aquest element en formats audiovisuals. En aquest sentit, Esclusa ha donat molta importància al fet que l’obra no només s’ha de quedar representada en un cartell, sinó que és un element que es podrà traslladar cap a altres formats com pot ser el cas de samarretes, banderes, bosses, llibretes, etc. “No només m’he centrat a elaborar un cartell, sinó que he volgut crear una marca corporativa per al Centenari”, ha emfatitzat. La presentació ha comptat amb alguns exemples d’aplicacions en altres formats.

Des d’un punt de vista més personal, Esclusa ha remarcat que va acceptar encantat la proposta i l’ha treballada “amb passió”, quelcom que l’ha portat a elaborar fins a 400 esbossos. El dissenyador ha destacat la importància del component emocional i ha assenyalat que “és un orgull que t’encarreguin una feina que té una relació directa amb el lloc on has nascut”.

Per la seva banda, el president del Vic, Ignasi Puig, ha exposat que des del club es buscava un dissenyador avantguardista, jove i modern i que, alhora, comptés amb una experiència contrastada; tot això amb l’objectiu d’aconseguir un resultat que es traduís “en un disseny gens convencional”. “Estem molt satisfets del resultat”, ha reblat. A més, també s’ha tingut en compte el fet que es tractés d’un autor local per dotar l’obra d’un factor més de caràcter emocional i de pertinença amb la ciutat. “Tots aquests elements els reuneix en Xavier Esclusa, una persona que compta amb un bagatge artístic molt important”, ha destacat el president.

Puig també ha assegurat que “quan se li va comunicar a en Xevi la proposta, aquest la va acceptar amb molta il·lusió”. “Des de la Unió Esportiva Vic sabíem que faria un disseny que recollís els 100 anys d’història del club, però que també projectés l’entitat cap a la pròxima dècada”, ha conclòs.