02.10.2021

La Fundació UE Vic s’incorpora a la Coordinadora del Voluntariat d’Osona

El Patronat de la Fundació Unió Esportiva Vic va decidir per unanimitat, en la reunió del dia 30 de setembre, que l’entitat entrés a formar part de la Coordinadora del Voluntariat d’Osona, una associació que es va constituir el dia 3 de juliol de l’any 2020 a l’Aula Magna de la Universitat de Vic.

Aquesta xarxa comarcal d’entitats es va forjar en el Primer Congrés del Voluntariat d’Osona els dies 8 i 9 de novembre de l’any 2019, un esdeveniment que va comptar amb la participació de 250 de representants i membres d’una vuitantena d’entitats, que van evidenciar la seva voluntat de posar en comú necessitats i objectius, de teixir relacions, de fer difusió de les entitats i dels seus projectes i obrir portes per facilitar i fomentar l’entrada de noves incorporacions al voluntariat.

La pandèmia del coronavirus ha tingut una extraordinària reacció social que s’ha traduït en una cadena infinita de solidaritat i d’accions de voluntariat, però sovint sense una referència clara. La Coordinadora del Voluntariat d’Osona ha de ser un interlocutor essencial en el disseny de futures estratègies que comportin mobilitzacions en l’àmbit de la solidaritat i el voluntariat al voltant de la comarca, a partir i al servei de les organitzacions dels membres de la Coordinadora.

Les principals finalitats de la Coordinadora són:

-La promoció i foment del Voluntariat mitjançant la potenciació de la vida associativa a la comarca d’Osona, el treball en xarxa, la convivència i la participació ciutadana.

-Representar i defensar els interessos de les entitats, associacions, grups organitzats o persones que en formin part i que treballen en l’àmbit del voluntariat.

Podeu cercar més informació sobre la Coordinadora del Voluntariat d’Osona en el següent enllaç.