12.09.2021

El FC Barcelona s’emporta el X Torneig Hipòlit Planàs

El CE L’Hospitalet va proclamar-se campió de la Fase Prèvia celebrada dissabte

L’Infantil ‘B’ del FC Barcelona ha estat el flamant campió de la desena edició del Torneig Hipòlit Planàs després de derrotar el Sant Cugat (3-0) en la final d’aquest diumenge disputada a l’Estadi Municipal de Vic. Els blaugranes han accedit a la final en vèncer prèviament el Figueres per 2-0. L’altra semifinal, que enfrontava Sant Cugat i Manresa, s’ha decidit a la tanda de penals (5-4) a favor dels vallesans després que el duel finalitzés amb empat a un gol. Figueres i Manresa s’han vist les cares en el partit per al tercer i quart lloc amb victòria manresana, un duel que també s’ha decidit des dels onze metres (2-3) després que finalitzés amb resultat de 2-2.

L’edició d’enguany, la més multitudinària en nombre de participants fins al moment, ha gaudit de la participació de gairebé 350 esportistes repartits entre 15 conjunts provinents de diversos punts del territori català. La Fase Final celebrada aquest diumenge ha comptat amb la presència de vuit equips: el FC Barcelona -campió-, Sant Cugat -segon-, EF Gavà, UE Figueres, CE Manresa -tercer-, FPF Reus, l’Infantil ‘A’ de la Fundació UE Vic i el CE L’Hospitalet. Aquest últim ja va participar dissabte proclamant-se campió de la Fase Prèvia i aconseguint així el bitllet per a la jornada d’aquest diumenge. Els de L’Hospitalet van aconseguir vèncer el Rubí per 2-0 en la final del dia anterior. La resta de participants de la jornada de dissabte van ser el Bosc de Tosca, Guineueta, Arbucienca i tres clubs osonencs, el Manlleu, Seva i l’Infantil ‘D’ de la Fundació.

Familiars d’Hipòlit Planàs, a l’entrega de guardons

El 2016, amb la celebració de la setena edició, es va recuperar un certamen que havia celebrat les sis edicions antecessores tres dècades abans. El torneig homenatja la figura de l’expresident vigatà Hipòlit Planàs, reconegut sobretot per ostentar el càrrec en un dels moments més destacats de la història del club i que es van traduir en guanys esportius i econòmics. A més, va ser dels primers a reclamar un nou estadi per al club. En aquest sentit, l’entrega de trofeus ha comptat amb familiars de l’expresident. Dissabte, van fer entrega del trofeu el seu net, Hipòlit Camprubí, i el seu besnet, Quel Camprubí. Diumenge ha estat el torn de dues de les filles de Planàs, Adelina Planàs i Montse Planàs, que han fet entrega de les medalles als tres primers classificats. Novament, el petit Quel, ha estat l’encarregat d’entregar el trofeu de campió. En la cerimònia també hi ha participat el directiu i delegat de la FCF a Osona, Pere Alsina.

Fotogaleria de la Fase Prèvia al següent enllaç.
Fotogaleria de la Fase Final al següent enllaç.
Tots els resultats i classificacions al compte d'Instagram del torneig.