09.08.2021

El Sabadell 'A' derrota el POO Júnior (1-4) i s'adjudica el Torneig de les Nacions de Vic

La final disputada aquest passat 7 d'agost entre el POO Júnior i el Sabadell 'A' (1-4) va posar punt final al Torneig de les Nacions de Vic que el Municipal de Vic acollia aquest estiu i que ha comptat amb una dotzena d'equips de diferents nacionalitats africanes com ara Ghana, Marroc, Senegal o Nigèria. La jornada de tancament -amb la celebració del partit per al 3r i 4t lloc i la final- va acabar essent una festa multicultural que va estar marcada per un gran esperit esportiu i cooperatiu a les graderies. Fins i tot, el cantautor Fafadi, un gran referent de la zona de la Casamance (Senegal), va voler ser present al camp del Vic per acompanyar el torneig i donar a conèixer la cultura africana a través de les seves cançons.

La festa de la jornada de tancament s'havia iniciat amb la celebració del partit per al 3r i 4t lloc que enfrontava el Blackstars 'B' contra el Sabadell 'B' (2-3). Entremig d'aquest duel i la final, sobre la gespa del Municipal es va disputar un partit d'exhibició entre dos conjunts veterans. El torneig s'havia iniciat el 17 de juliol amb una fase de grups. Els conjunts participants han estat els següents: Blacstars 'A', Blacstars 'B', Amic Amazigh, Sub 20 de Vic 'A', Sub 20 de Vic 'B', Sabadell 'A', Sabadell 'B', Torelló, Gambia FC, ASC Sant Quirze, Tigre Olot i POO Júnior. Aquest últim equip forma part de la Fundació UE Vic gràcies al conveni de col·laboració que el club ausetà té amb Al Karia ONGD.

Aquest esdeveniment esportiu, que té com a finalitat fomentar la igualtat d'oportunitats en la pràctica de l'esport i fomentar la cohesió social, ha estat acompanyat en tot moment per Projektami, una iniciativa solidària que va néixer amb l'objectiu d'impulsar l'esport com a eina de transformació social i millorar la igualtat d'oportunitats en l'àmbit esportiu. Gràcies a la seva col·laboració i d'altres entitats com la Fundació Unió Esportiva Vic i l'Associació Catalana de Solidaritat Cooperació Internacional pel Desenvolupament - Al Karia ONGD -juntament amb els organitzadors Sub20 de VicBlackstar de Vic- ha permès millorar les condicions de joc durant la celebració del torneig. Cal recordar que aquest feia diversos anys que se celebrava als camps de sorra i que, gràcies a aquesta col·laboració, enguany s'ha pogut celebrar en dos camps de gespa artificial -l'estadi principal i el camp annex- i amb unes instal·lacions de qualitat. L'esdeveniment també ha comptat amb el suport de la regidoria d'Esports i de Cooperació de l'Ajuntament de Vic.

Durant els dies que s'ha desenvolupat el torneig s'hi han treballat aspectes d'educació per al desenvolupament i promoció dels objectius de desenvolupament sostenible, mitjançant la realització de tallers per a la bona gestió dels residus, la promoció del consum responsable i la reducció de les desigualtats.