03.08.2021

El Torneig Hipòlit Planàs celebrarà el seu desè aniversari amb la participació de 15 equips

El cap de setmana de l'11 i 12 de setembre ha estat la data escollida per acollir la celebració de la desena edició del Torneig Hipòlit Planàs. L'esdeveniment organitzat per la Fundació Unió Esportiva Vic torna després d'un any d'absència a causa de la pandèmia i ho fa acompanyat d'un quadrant de competició format per un ampli ventall d'equips de categoria infantil. L'anterior edició, celebrada a finals del 2019, es va adreçar a equips de futbol femení de la mateixa categoria.

El cartell d'enguany comptarà amb un total de 15 conjunts, alguns dels quals d'entitats de renom com el FC Barcelona, CE Manresa, UE Figueres, Sant Cugat, Escola de Futbol Gavà o Fundació Futbol Base Reus. Entre aquests també es trobarà l'Infantil 'A' de la Fundació. Tots 7 equips es veuran les cares en la jornada de diumenge i estaran acompanyats d'un vuitè participant que es classificarà en la cita prèvia celebrada dissabte. Aquesta primera fase, on hi competiran un total de vuit conjunts -AEC Manlleu, Bosc de Tosca, UE Seva, EE Guineueta, CE L'Hospitalet, UE Rubí, EF Arbucienca i l'Infantil 'D' de la Fundació-, es dividirà en dos grups de quatre equips. Els dos primers de cada grup accediran a les semifinals i cercaran una plaça per a la final. El guanyador de la primera fase acompanyarà els equips de diumenge en un format de competició que seguirà la mateixa fórmula i en què es coneixerà el guanyador de la desena edició. A banda de la final, també es disputarà un partit per resoldre el 3r i 4t lloc.

Els partits tindran una dura de 30 minuts i ambdues jornades comptaran amb entrega de premis. Els guanyadors rebran un trofeu i medalles. El segon i tercer classificat també seran reconeguts amb l'entrega de medalles. A banda dels enfrontaments, el torneig disposarà de servei de menjador i fotografia.

Un torneig amb història

El setembre de 2016, el Patronat de la Fundació UE Vic va apostar per recuperar el certamen amb la celebració de la setena edició. Les sis antecessores havien tingut lloc tres dècades abans. El torneig homenatja la figura de l'expresident vigatà Hipòlit Planàs i va néixer amb l'objectiu d'esdevenir una plataforma per reivindicar el futbol de la comarca i afores. Enguany, el torneig ha volgut fer un pas endavant i convidar equips d'altres indrets del territori català. Un dels principals objectius de la competició és poder gaudir d'una gran jornada de futbol on els conjunts participants agafin rodatge de cara a l'inici de la temporada i alhora ajudar en la integració d'aquells jugadors acabats d'incorporar als respectius equips.