15.07.2021

L'Estadi Municipal serà la nova seu del Torneig de les Nacions de Vic

Del 17 de juliol al 7 d'agost, tindrà lloc la celebració d'una nova edició Torneig de les Nacions de Vic, un esdeveniment esportiu que té com a finalitat fomentar la igualtat d'oportunitats en la pràctica de l'esport i fomentar la cohesió social a la ciutat ausetana. Fins ara, aquest torneig de futbol popular havia estat organitzat per diferents comunitats d'africans al llarg de diversos estius als camps de sorra de la Zona Esportiva Municipal i que, a causa de la manca de recursos per part dels seus organitzadors, s'ha estat desenvolupant en condicions poc adequades en referència a la realització d'una pràctica esportiva segura.

En aquesta ocasió, els seus organitzadors, sota el nom de Sub20 de Vic i Blackstar de Vic, compten amb la col·laboració de la Fundació Unió Esportiva Vic, el Projektami i l'Associació Catalana de Solidaritat Cooperació Internacional pel Desenvolupament - Al Karia ONGD. Totes tres entitats, amb el suport de l'Ajuntament, han volgut col·laborar amb el projecte i de manera conjunta han apostat per millorar les condicions del torneig. En aquest sentit, l'aliança entre Al Karia, la Fundació i Projektami té com a principal objectiu oferir les instal·lacions de l'Estadi Municipal de Vic per allotjar el torneig i fer possible que, després de celebrar-se durant diversos anys als camps de sorra, es pugui celebrar en dos camps de gespa artificial -l'estadi principal i el camp annex- i amb unes instal·lacions de qualitat.

Des de Projektami, els quals donaran suport econòmic a través de la contractació dels àrbitres, assegurances i material, assenyalen que "l'esport i l'activitat física juguen un paper molt important en la inclusió social de qualsevol societat, tal com ha quedat palès en un gran nombre d'experiències d'arreu del món" i destaquen que valors que van associats a l'activitat esportiva, més enllà de facilitar l'adquisició d'hàbits saludables, "la converteixen en una eina molt valuosa per a lluitar contra l'exclusió social, afavorir l'autoestima, el sentit de pertinença, la cooperació i la identitat comuna entre els qui la practiquen".

Una dotzena d'equips participants

En referència a l'apartat esportiu, un total de dotze equips participaran en el torneig que se celebrarà al llarg de tres camps de setmana. La fase de grups es dividirà en tres jornades que es disputaran el dissabte 17 i 24 i el diumenge 25 de juliol, en horari de 3 a 7 de la tarda. Aquesta estarà dividida en tres grups de quatre equips cadascun on passaran de ronda els dos primers de cada grup i els acompanyaran els dos millors tercers. El 31 de juliol tindrà lloc els quarts de final i l'1 d'agost les semifinals. Per concloure, el 7 d'agost serà de la final i del partit per a decidir el tercer i quart lloc.