Comunitat

28.07.2021

La Biblioteca

En aquest apartat hi podreu trobar una recomanació setmanal d’un llibre seleccionat en col·laboració amb Muntanya de Llibres. La lectura està especialitzada en l’àmbit del futbol, l’esport o els valors.

Els esportistes de la Fundació Unió Esportiva Vic i les seves famílies poden obtenir un 5% de descompte, mitjançant el codi FUEVIC2021, en la compra de llibres a la botiga online de Muntanya de Llibres. El codi s’ha d’introduir en l’apartat ‘CUPONS’. Totes les lectures recomanades d’aquesta secció estan disponibles a la llibreria vigatana.

Aquesta setmana Muntanya de Llibres us ofereix la següent recomanació:

Títol: Estructura i planificació d'una temporada en el Futbol Base d'un club d'elit

Autor: Alberto Martín Costa

Editorial: Wanceulen Editorial

Sinopsi: Abans de res vull agrair a l’Alberto l’oportunitat que em brinda d’escriure unes lletres en el pròleg del seu llibre. Obra que és el resultat de moltes hores de treball i un document dedicat als professionals que d’una forma o una altra estem relacionats amb el món de l’entrenament esportiu i en concret amb el del futbol. Aquest document ens ofereix una planificació i estructura de l’entrenament i formació del jove jugador al llarg de la seva vida esportiva.

Tots aquells professionals que ens dediquem a l’entrenament dels esports col·lectius, coneixem la dificultat de planificar i estructurar totes aquelles àrees que engloben al futbol. En aquest cas l’autor després d’una exhaustiva revisió bibliogràfica i la seva llarga experiència com a entrenador i preparador físic, ens mostra en el seu llibre una visió a nivell metodològic amb els seus diferents objectius i continguts.

Després de 17 anys com a professional sempre he arribat a la conclusió que és imprescindible que un club de futbol tingui un model de treball estructurat i planificat per edats i així poder garantir al jugador una formació i preparació adequada a la seva edat i anar complint uns objectius marcats.

La veritat és que en la bibliografia actual hi ha pocs llibres que ens ajudin a realitzar el nostre model de club amb l’exigència i rigor com el qual tenim a les nostres mans, on trobem detallats tots els aspectes importants a tenir en compte per a la formació d’un jugador de futbol.

Aquest treball, rigorós i ambiciós, ens aporta les bases metodològiques i conceptuals, així com la seva aplicació a l’entrenament tècnic, tàctic, físic i psicològic en el futbol formatiu. Aquest llibre ajudarà i serà de vital importància a aquells coordinadors per realitzar la seva feina.

Vull aprofitar l’ocasió per animar a l’Alberto a què continuï amb les seves inquietuds entorn de la millora del rendiment esportiu, ja que sens dubte, la seva aportació a la literatura científica en el futbol ens fa enriquir la nostra pròpia experiència personal i professional.

Jordi García García Ex-Preparador Físic del Deportivo Alavés S.A.D. (Primera Divisió), Unión Deportiva Almería (Segona Divisió “A”), Real Madrid C.F. (1ª Divisió) i Club Atlético de Madrid S.A.D. (Primera Divisió)