Comunitat

12.05.2021

La Biblioteca

En aquest apartat hi podreu trobar una recomanació setmanal d’un llibre seleccionat en col·laboració amb Muntanya de Llibres. La lectura està especialitzada en l’àmbit del futbol, l’esport o els valors.

Els esportistes de la Fundació Unió Esportiva Vic i les seves famílies poden obtenir un 5% de descompte, mitjançant el codi FUEVIC2021, en la compra de llibres a la botiga online de Muntanya de Llibres. El codi s’ha d’introduir en l’apartat ‘CUPONS’. Totes les lectures recomanades d’aquesta secció estan disponibles a la llibreria vigatana.

Aquesta setmana Muntanya de Llibres us ofereix la següent recomanació:

Títol: Una historia popular del futbol

Autor: Mickael Correia

Editorial: Tigre de Paper

Sinopsi: D’Anglaterra a Palestina, d’Alemanya a Mèxic, del Brasil a Egipte, de França a Sud-àfrica, aquest llibre explica una altra història del futbol, des dels seus orígens fins als nostres dies. L’autor ressegueix el destí d’aquelles i aquells que, practicant aquest esport popular dia a dia, com a professionals o com a aficionats, han estat durant massa temps eclipsats pels equips estrella i per les llegendes daurades. Anant a contracorrent dels clixés sobre els seguidors de futbol, també explica la sorprenent història del futbol com a eina d'emancipació als obrers, les feministes, els militants anticolonialistes, els joves dels barris populars i els contestataris del món sencer. Proposant una història «des de baix» i intentant donar la paraula a tots els protagonistes d’aquesta epopeia.