Comunitat

20.10.2021

La Biblioteca

En aquest apartat hi podreu trobar una recomanació setmanal d’un llibre seleccionat en col·laboració amb Muntanya de Llibres. La lectura està especialitzada en l’àmbit del futbol, l’esport o els valors.

Els esportistes de la Fundació Unió Esportiva Vic i les seves famílies poden obtenir un 5% de descompte, mitjançant el codi FUEVIC2021, en la compra de llibres a la botiga online de Muntanya de Llibres. El codi s’ha d’introduir en l’apartat ‘CUPONS’. Totes les lectures recomanades d’aquesta secció estan disponibles a la llibreria vigatana.

Aquesta setmana Muntanya de Llibres us ofereix la següent recomanació:

Títol: 'El jove Cruyff'

Autor: Jan Eilander

Editorial: Ediciones B

Sinopsi: Molts nois somien amb ser el millor futbolista del món. En el cas de Johan Cruyff, aquest somnis es va fer realitat. La infància i la joventut d'un talent que va arribar al cim. La biografia definitiva d'una vida dedicada al futbol. Jopie és un nen de nou anys del sud d'Amsterdam amb dues grans passions: el futbol i l'Ajax, el gran club d'aquesta ciutat. Com que encara no té deu anys, no pot ingressar al seu equip favorit i s'ha de conformar a practicar el futbol als carrers del seu barri en companyia del seu germà gran i dels seus amics, amb qui, a més, fa totes les entremaliadures imaginables.

Per alleugerir l'espera, els caps de setmana també ajuda el seu oncle a posar a punt la gespa de l'estadi de l'Ajax, que és a poques illes de casa seva. Jopie no mostra gaire interès pels estudis, i els seus pares, que tenen una botiga modesta de fruites i verdures, veuen amb certa preocupació com li va creixent la vocació futbolística.

A Jopie encara li falta una mica per convertir-se en el millor futbolista de l'univers, però el seu nom ja comença a sonar entre tots els caçapromeses d'Holanda: Johan Cruyff.