25.03.2021

L'Estadi Municipal de la Unió Esportiva Vic compleix 35 anys

Els dies 18 i 25 de març de l'any 1986 es van disputar dos partits històrics amb motiu de la inauguració del nou Estadi Municipal de Futbol de la Unió Esportiva Vic. Aquests duels van comptar amb la participació dels equips professionals del RCD Espanyol i del FC Barcelona que es van enfrontar al primer equip de la UE Vic.

Després de més de 60 anys competint al camp del Carrer Gallissà, primer sota el nom de Vic Football Club i, a partir de l'any 1943, sota la denominació d'Unió Esportiva Vic, el club de futbol de la ciutat es traslladava al nou estadi situat a la zona esportiva municipal i que va ser dissenyat per l'arquitecte i exfutbolista professional, Cinto Vizcaíno.

El nou camp va tenir un cost de 56 milions de pessetes, import finançat per l'Ajuntament de Vic (24 milions), la Generalitat de Catalunya (16 milions), la Diputació de Barcelona (12 milions), i el promotor del camp, Jacint Codina (4 milions). També hi van col·laborar moltes empreses i establiments comercials de la ciutat. El camp tenia unes dimensions de 103 x 68 metres i s'ajustava a les mides reglamentàries per poder jugar partits d'Eurocopa. La seva capacitat era de 4.500 espectadors asseguts. El marcador electrònic va ser finançat per Josep Espona i el camp es va il·luminar per 60.000 W i 300 lx de mitjana.

El camp del carrer Gallissà s'havia construït sobre els terrenys de la família de Magda Pujols, una destacada esportista que els havia arrendat el Vic FC i a la UE Vic de forma indefinida a canvi d'un lloguer simbòlic. El titular del nou equipament era l'Ajuntament de Vic, que va fer una concessió d'ús a la Unió Esportiva Vic per un període de 35 anys. Per tant, justament aquest 2021 hauria expirat aquesta concessió, si bé ja fa prop d'una dècada que el club hi va renunciar.