14.03.2021

La Fundació presenta un projecte per impulsar els equips de futbol mixt en l’etapa formativa

En la setmana del Dia Internacional de la Dona, la Fundació Unió Esportiva Vic ha presentat una proposta innovadora de gestió del futbol femení que, a diferència del model habitual en els clubs de l'entorn, aposta per la configuració d'equips mixtes fins a la categoria Aleví (Futbol 7), tenint en compte criteris pedagògics i també de rendiment esportiu.

No hi ha estudis que demostrin que l'educació separada per sexes millori el rendiment acadèmic dels estudiants, però en canvi, sí que hi ha evidència que la segregació per sexes augmenta els estereotips de gènere i legitima el sexisme institucional. En coherència amb el projecte educatiu de la ciutat de Vic, en el qual no hi tenen cabuda les escoles que separen l'alumnat per sexes, la Fundació proposa un model de formació esportiva mixt que garanteixi la coeducació i la igualtat d'oportunitats.

Des de la perspectiva estrictament esportiva, les veus més autoritzades en l'àmbit del futbol femení confirmen que les nenes que durant la seva etapa formativa han jugat al costat dels nens, desenvolupen millors habilitats que les nenes que sempre han competit amb altres nenes.

El model de la Fundació considera, per tant, que durant les etapes en què les diferències físiques entre nens i nenes no siguin rellevants, la valoració dels jugadors i de les jugadores es faci en funció de les seves capacitats, no del seu gènere. Per això, en les categories d'Iniciació, Prebenjamí, Benjamí i Aleví els equips de futbol base de la Fundació seran mixtes, mentre que en les categories de Futbol 11 -Infantil, Cadet i Juvenil-, els equips estaran formats íntegrament per futbolistes del mateix sexe. Aquest nou model formatiu es posarà en marxa a partir de la temporada 2021-22.