Comunitat

01.06.2022

La Biblioteca

En aquest apartat hi podreu trobar una recomanació setmanal d’un llibre seleccionat en col·laboració amb Muntanya de Llibres. La lectura està especialitzada en l’àmbit del futbol, l’esport o els valors.

Els esportistes de la Fundació Unió Esportiva Vic i les seves famílies poden obtenir un 5% de descompte, mitjançant el codi FUEVIC2021, en la compra de llibres a la botiga online de Muntanya de Llibres. El codi s’ha d’introduir en l’apartat ‘CUPONS’. Totes les lectures recomanades d’aquesta secció estan disponibles a la llibreria vigatana.

Aquesta setmana Muntanya de Llibres us ofereix la següent recomanació:

Títol: 'Dones de futbol'

Autor: Natalia Arroyo

Editorial: Columna Edicions

Sinopsi: Història -i històries- de pioneres, lluitadores, referents i noves estrelles que han construït dins del futbol un espai de dignitat per a les dones.

Moments recents d’impacte com el Mundial de França, que va ser un èxit mediàtic arreu del món, o la victòria del Barça a la Champions, han consolidat un lloc d’interès per al futbol practicat per dones.

Cada vegada hi ha més afició i hi ha més inversió. El futbol professional ja és una opció ferma per als millors clubs femenins d’Europa i els Estats Units, i moltes jugadores comencen a sumar acords publicitaris als contractes esportius. Però la realitat no sempre ha estat tan generosa amb la dona futbolista, que durant dècades ha hagut de lluitar contra insults, prohibicions, masclisme i deixadesa per poder jugar a futbol.

Aquest llibre és un viatge apassionant pels gairebé cent quaranta anys d’història d’un futbol femení que, a Espanya, no va ser reconegut per la Reial Federació Espanyola de Futbol fins a finals del 1980. I tot, amb l’energia de desenes de dones valentes que van obrir camí.