10.04.2016

Fan els deures

Imprescindibles i ineludibles els punts que ha sumat el Vic aquesta tarda contra l’Abadessenc. Després dels resultats d’aquest matí, tots desfavorables, els vigatans han saltat a la gespa amb la certesa que qualsevol altre variable resultava fatídica per als seus interessos en la categoria.

Malgrat tot, ha costat trobar el ritme adient i posar la marxa correcta per agafar les regnes del partit. Els santjoanencs eren conscients que només els valia la victòria i han intentat, sense èxit, fer-se amb el control del mig del camp. Amb el pas dels minuts, el triangle format per Peque, Tuneu i Isma ha començat a prendre forma i han arribat les incursions per banda d’Adri i Roca. El cel s’ha aclarit definitivament per al Vic quan l’àrbitre ha castigat amb penal unes mans a l’àrea de Massagú. Corria el minut 23 i Peque ha batut sense problemes l’exenguantat vigatà Joel.

Amb avantatge en l’electrònic, el Vic s’ha tret la son de les orelles i ha disposat de més ocasions a càrrec de Puigdesens i d’Adri, però els locals no han aconseguit eixamplar distàncies abans de la pausa. A la represa, l’ingrés de Macias en lloc de Roca ha insuflat més energia per banda dreta, i l’extrem ha començat a furgar, com és habitual, en la defensa ripollesa. Peque ha començat a bombardejar la porteria rival a base de córners, i, Tuneu, molt murri, ha pescat un refús defectuós de la defensa santjoanenca per rematar a porteria buida i fer pujar el segon local al marcador. Semblava que el matx moria de manera definitiva, però encara quedava més de mitja hora per endavant. El Vic ha pogut sentenciar en més d’una ocasió, però ni Jaume ni Adri no han trobat el camí del gol. Èric i Torné han rellevat Puigdesens i Robert en canvis d’home per home. Trulls, l’home de referència en atac dels visitants, ha avisat en el 65’ amb un xut que ha marxat per poc. Quatre minuts després, no ha perdonat: ha aprofitat una passada enrere d’Adri per caçar la pilota i creuar-la a la perfecció davant la sortida de Sep. La malastrugança ha planat amb força pel Municipal amb el gol visitant, però el Vic ha aconseguit esmorteir la revifalla del rival amb control de pilota i refusos de mèrit de Sep en una sèrie de córners que han posat l’ai al cor a la parròquia vigatana.

Adri i Èric han pogut apuntalar la victòria abans del descompte, però hem hagut d’esperar al temps extra per respirar tranquils. Amb el partit trencat, Hèctor, llançat al contraatac, ha rematat de cap de forma esplèndida un refús mal orientat de Joel. La pilota acabava al fons de la xarxa. No hi ha hagut temps per a més. El Vic ha aconseguit marcar i guanyar després de dues derrotes. Era un match ball delicat contra un rival molt tocat i que escura les possibilitats de permanència. Diumenge que ve a Tona (11.45h) viurem un derbi comarcal de gran volada.