02.04.2016

Punxada post-vacacional

El Vic és un equip que necessita ritme. Les aturades que hi ha al llarg de la temporada, durant la competició regular, permeten oxigenar els pulmons de la majoria de vestidors, però a la capital d'Osona no solen portar bons averanys. Les vacances de Nadal van donar pas a una llarga travessia pel desert que es va allargar els mesos de gener i febrer. Dissabte, a Santa Coloma de Farners, els homes d'Albert Cámara es retrobaven amb la competició després de l'aturada de Setmana Santa, però no van demostrar ni les idees ni l'espurna amb què van acomiadar el mes de març. El 2 a 0 és el millor resum d'un partit molt espès.

El Farners de Miquel Muñoz té la mida presa al Vic. Amb un joc dur, molt subterrani, els colomencs van tenallar la zona de mitjos vigatana i van bloquejar qualsevol temptativa de creació futbolística. En un camp minat, els ausetans es van sentir molt incòmodes durant tot el partit i en cap moment van ser capaços de controlar-lo. El Farners, en canvi, en tenia prou bombardejant la porteria de Sep -dissabte titular en el lloc del lesionat Reig- per generar ocasions de perill.

Quan encara no s'havia jugat ni un quart d'hora de joc, els locals van avisar amb un córner molt tancat que l'enguantat vigatà va salvar amb una mà molt oportuna. Amb el mig del camp bloquejat, el perill arribava només a pilota aturada i sense concreció. El Vic va trigar 38 minuts a provar l'encert de Bartrina a la porteria del Farners. Peque, amb una falta servida des de gairebé el mig del camp, va intentar sorprendre'l amb un xut tancat que a punt va estar d'empassar-se.

Després d'una primera part suporífera i sense gols, l'inici de la represa va ser determinant. En quinze minuts, el Farners va fer les dues dianes que decidirien al partit. La primera, quan encara no s'havia jugat ni un minut de la segona meitat, va ser obra d'Álvarez: el davanter colomenc va recollir una pilota llarga servida des de la defensa i va abatre Sep amb un tret sec. El gol va noquejar el Vic i va esperonar el Farners, que va continuar prement l'accelerador. Tretze minuts després, al 59, Rossell va ampliar les distàncies amb un xut creuat des de la frontal que va entrar fregant el pal dret de la porteria visitant.

Amb dos gols en contra i un Farners agressiu ben col·locat al darrere, al Vic li va ser pràcticament impossible crear perill. Quedava mitja hora per davant, però els homes d'Albert Cámara tenen poques idees. Tot el perill vigatà es va esgotar en un xut desviat de Tuneu al 65. Ni l'expulsió del local Pitu a vint minuts pel final va donar l'energia necessària al Vic per lluitar per endur-se els tres punts. El 2 a 0 final certifica un cop més el síndrome post-vacacional dels vigatans, que diumenge que ve s'hauran de recuperar a casa contra l'Abadessenc.