31.03.2016

Reprenem el fil

Després de l’aturada de Setmana Santa, la competició torna aquest dissabte a Primera Catalana amb un tram final de lliga apassionant que es presenta ple d’incògnites a tots nivells. El Vic visita La Selva per enfrontar-se a un Farners que lluita per sortir de la zona d’emergència.

El període de desconnexió de Setmana Santa ha servit per passar pàgina de la dolorosa derrota contra l’Andorra. A manca de nou partits, els vigatans han tirat d’àbac i calculadora i saben que han de sumar el màxim de punts possibles sense obsessionar-se per la posició actual. El joc desplegat durant tot el mes de març ha confirmat que l’equip és capaç de doblegar qualsevol rival si ofereix la seva millor versió. L’objectiu principal és retrobar-se amb l’esperit i la imatge mostrada contra l’Àvia i deixar ben palès que l’ensopegada contra els andorrans va ser només una anècdota que ha servit per enfortir el grup.

Tretzens en l’engraellat amb 29 punts, el Farners de Miquel Muñóz és un rival incòmode i batallador que ha flirtejat amb la zona baixa de la classificació tota la temporada. Per plantilla, potser s’esperava més dels selvatans, però la irregularitat ha estat un llast constant per als de Santa Coloma. Malgrat tot, encaixen pocs gols i només coneixen una derrota en els darrers cinc partits. Precisament, abans de l’aturada, aconseguien un valuós empat al Xevi Ramon de Vilassar. Si no volen patir més angoixes del compte, no poden deixar escapar més punts com a locals. En el partit d’anada (0-0), el Vic va tenir un grapat d’ocasions per trencar la igualada, però els pals i la gran actuació de Bartrina van evitar que els punts es quedessin al Municipal.

El Vic, en principi, disposarà de tota la plantilla per a la cita de dissabte (16h). Amb David Busquets refet i Santanera de nou llest, Cámara i Jiménez podran, per primer cop, confegir un onze de garanties amb una banqueta ben assortida. Com bé apuntava el míster en roda de premsa, els propers tres partits (Farners, Abadessenc i Tona) marcaran definitivament la direcció que prendrà el Vic. A nou punts del liderat i a sis del descens, tot és possible en una Primera Catalana d’infart que entra en els compassos decisius.