21.03.2016

Un centenar de famílies i més de 150 esportistes de la Fundació UE Vic desfilen pel Municipal en el seu trentè aniversari

La Fundació Unió Esportiva Vic ha presentat aquesta tarda els tretze equips que competeixen sota el seu paraigua, inclosos el primer equip del Vic, que juga a Primera Catalana, i el filial del club. Un centenar de famílies han omplert la tribuna de l’Estadi Municipal de Futbol, que avui celebrava el trentè aniversari de la seva inauguració. El regidor d’Esports de l’Ajuntament de Vic, Titi Roca, ha presidit l’acte, que també ha comptat amb la presència del president del Vic, Cinto Codina i la vicepresidenta de la Fundació, Anna Maria Carbonell.

La presentació ha començat a les quatre de la tarda. Tots els equips, començant pel Vic B, de Tercera Catalana, i acabant pel Benjamí, han sortit fins al centre del camp desfilant des del túnel de vestidors. Després dels deu primers conjunts, han trepitjat la gespa dos equips que encara no havien vestit de curt al Municipal: els de l’Associació Sant Tomàs, integrats per usuaris d’aquest centre. Malgrat formar part de la Fundació i estar dirigits per tècnics del club, els dos grups entrenen habitualment a les instal·lacions de l’Escola Estel.

La desfilada s’ha tancat amb la sortida al terreny de joc del primer equip del Vic. Acompanyats pels esportistes prebenjamins i de l'Escoleta, els més joves de l'entitat, els jugadors del Primera Catalana s’han afegit al mosaic humà que la resta de conjunts ja havien començat a formar al damunt de la gespa, descrivint la paraula ‘Vic’. Segons els organitzadors, la imatge pretenia subratllar la vinculació entre la ciutat i el club.

Homenatge al Municipal i a Cinto Vizcaíno
Per commemorar el trentè aniversari del Municipal, la Fundació i la UE Vic han entregat a l’arquitecte del camp i excapità del Vic, Cinto Vizcaíno, una placa amb diverses fotografies històriques de la construcció de l’estadi i d’alguns dels partits més destacats que s’hi van jugar, com ara els que van enfrontar el Vic al Barça o l’Espanyol. Vizcaíno, que va estrenar el camp com a jugador després de dissenyar-lo com a arquitecte, ha agraït el reconeixement i s’ha mostrat emocionat. “Estic molt content de veure que aquest estadi continua tan ple de vida gràcies a la feina de la Fundació”, ha assegurat abans de desitjar una "llarga vida" al futbol vigatà.

L’acte s’ha tancat amb les intervencions del regidor de l’Ajuntament de Vic, Titi Roca; del president del Vic, Cinto Codina; de la vicepresidenta de la Fundació, Anna Maria Carbonell; i del director Esportiu del club, Ramon Carrascal. Roca ha subratllat la tasca de l’entitat i ha agraït l’aposta per la pedagogia de la direcció esportiva. “Fan falta més equips que creguin en els valors com a base d’una bona formació futbolística”, ha sentenciat el regidor. Al seu torn, Codina, Carbonell i Carrascal han agraït a les famílies la confiança en la Fundació i han promès que seguiran treballant perquè el projecte creixi encara més.