20.03.2016

Descavalcats

L’ambient inevitablement gelat del Municipal d’ahir a la tarda va caure vint graus de cop en el minut 82, garratibant la parròquia vigatana, quan Cisteró va efectuar un gran llançament de falta que va sorprendre Reig. El Vic no va saber aprofitar les nombroses ocasions en l’àrea andorrana i va veure estroncada la ratxa de partits imbatut alhora que desaprofitava una oportunitat d’or per aproximar-se a la zona noble de la classificació.

Ja d’entrada es va poder comprovar que l’Andorra no havia vingut a visitar el Mercat del Ram. Amb un onze de molts centímetres i batallador, els homes de Justo Ruiz va dur la batuta del matx fins a la mitja hora. Només Adri i Puigdesens van aconseguir inquietar la porteria de Ferran, ja que la defensa dels del Principat es va mostrar expeditiva. Una sèrie de córners i faltes arran de la frontal també van posar a prova la barrera de seguretat andorrana, ferma i sense escletxes. Va ser una primera part amb poca fluïdesa i molta lluita al mig del camp, amb tots dos equips més amoïnats a cobrir-se les esquenes que no pas de mirar a la porteria rival. La millor oportunitat dels primers 45 minuts va passar per les botes d’Arturo, que trencava el fora de joc, es plantava davant de Reig i connectava un xut que Raul, sota pals, treia in extremis. No hi havia temps per a res més.

Els homes de Cámara van saltar a la represa amb ganes d’anar per feina: es van apoderar del control de la pilota i van anar menjant terreny als andorrans, més aculats. Puigdesens, Salas i Èric van tenir el gol a les botes en més d’una ocasió, però la poca punteria i les intervencions de mèrit de Ferran desfeien el perill. L’entrada de Macias va ser un revulsiu per banda dreta i un autèntic maldecap per a tota la defensa tricolor. Un gol fantasma a rematada de cap de Puigdesens, que ni el línier ni l’àrbitre van voler veure, va ser protestada justament però sense repercussió en l'electrònic. Els últims cartutxos per dinamitar la porteria rival van ser els ingressos de John i Santanera, que reapareixia després molts partits absent per lesió. El premi del gol, però, no arribava i el temps s’escolava a ritme vertiginós. Una falta comesa per Hèctor al flanc dret de l’atac andorrà, en un dels únics contracops visitants, va propiciar el gol de Cisteró, inapel•lable i que suposava una llosa de granit a les aspiracions vigatanes. A contracorrent i sense temps per reaccionar, s’arribava al descompte amb el Vic abocat a l’àrea rival, cosida a córners i a pilotes a l’olla, però de perill estèril.

Els tres punts viatjaven en l’autocar de tornada cap al Principat i també s’escapava l’esperança vigatana de situar-se a tan sols sis punts dels primers classificats. Planava en l’ambient postpartit la sensació amarga d’haver deixat escapar potser l’últim tren exprés cap a posicions de privilegi. Els resultats de la jornada havien acompanyat i s’hauria pogut retallar a rivals molt potents. Una autèntica llàstima, després d’haver-se exhibit la setmana passada contra l’Àvia. El Vic manté l’onzena posició, però el liderat queda ara a nou punts, a manca de nou partits.

Ara la competició s’atura amb motiu de la Setmana Santa. El proper compromís serà el dissabte 2 d’abril al camp del Farners, en un altre matx duríssim contra un equip selvatà que es troba en plena lluita per evitar el descens.