16.03.2016

La Fundació i la UE Vic presenten els equips diumenge, coincidint amb el trentè aniversari de la inauguració del Municipal

La Fundació Unió Esportiva de Vic i la UE Vic presentaran els equips de la temporada 2015-2016 el proper diumenge, 20 de març, a les quatre de la tarda. La data coincideix amb el trentè aniversari de la inauguració de l’Estadi Municipal de Futbol de Vic, que va entrar en funcionament oficialment el 18 de març del 1986. El primer equip del club i el seu filial es presentaran davant de l’afició al costat dels onze conjunts del futbol formatiu, que entrenen sota el paraigua de la Fundació. L’acte serà el preludi del partit oficial de Primera Catalana que enfrontarà el Vic a l’Andorra a partir d’un quart de sis de la tarda.

El regidor d’Esports de l’Ajuntament de Vic, Titi Roca, representarà el consistori a la presentació, que presidiran conjuntament el president de la UE Vic, Cinto Codina, i el de la Fundació, Juli Espina. Tots tres tancaran l’acte adreçant unes paraules als jugadors i a les famílies que s’acostin al Municipal. A més, per commemorar el trentè aniversari de l’estadi, es farà un acte simbòlic d’homenatge amb la presència del jugador més jove del club, l’actual capità del primer equip i director executiu de la Fundació, Ramon Carrascal, i Cinto Vizcaino, exjugador del Vic a la dècada dels vuitanta i un dels arquitectes que va participar en la construcció del camp.

La presentació dels equips permetrà posar de manifest la vinculació que uneix la UE Vic amb la Fundació, que agrupa tots els conjunts del futbol formatiu. En total, 13 equips i més de 150 persones, entre esportistes i entrenadors, desfilaran per la gespa del Municipal. Al damunt del terreny de joc es faran les fotografies oficials dels jugadors i de les diverses plantilles.

Jornada de portes obertes per animar el primer equip
Coincidint amb l’acte de presentació, el club ha organitzat una jornada de portes obertes per a totes les famílies, els socis i els simpatitzants. D’aquesta manera, es vol contribuir a omplir el Municipal per animar el primer equip en el transcendental partit que jugarà contra l’Andorra a un quart de sis de la tarda. Si guanyen, els homes d’Albert Cámara es poden aproximar a les primeres places de la classificació.

Un estadi de categoria
L’Estadi Municipal de Futbol de Vic es va inaugurar entre els dies 18 i 25 de març de l’any 1986. Durant tota una setmana, la flamant nova llar del conjunt ausetà va acollir diversos partits entre el primer equip de la Unió Esportiva de Vic i clubs de nivell, com el Barça i l’Espanyol. Jugadors de la talla de Shuster, Zúñigas, Laudidsen, Amador o Pichi Alonso van trepitjar la gespa del Municipal en algun dels partits que van estrenar el camp.

Amb capacitat per a 4.000 persones, el Municipal és un dels millors estadis de Primera Catalana i de Tercera Divisió. El camp, que va substituir el que fins llavors hi havia al carrer Pare Gallissà, va ser la primera pedra de la nova ciutat esportiva que Vic va començar a construir a la zona, amb les pistes d’atletisme i el pavelló de l’Ausoneta com a equipaments destacats.