12.03.2016

Dinàmica invertida

Albert Cámara ha ressuscitat el Vic. L'actitud, l'energia i la força que desprenen els jugadors són les raons que expliquen que l'equip hagi aconseguit guanyar quatre dels últims cinc partits. Des que el tècnic vallesà va arribar a la banqueta, el conjunt vigatà ha sumat 13 punts de 18 possibles. La dinàmica derrotista amb què es va tancar el 2015 ja és història. Ara el Vic destil·la carosè i es propulsa caselles amunt en la taula classificatòria. Aquesta tarda, contra l'Avià, el conjunt ausetà ha fet un pas de gegant per desprendre's de les inseguretats dels darrers mesos i entomar amb força la recta final de la temporada.

El 0 a 3 que reflectia el marcador del municipal avienès és la síntesi del partit d'avui. El Vic no només ha guanyat. Ha dominat, ha controlat, ha subjugat i ha derrotat el segon classificat de la categoria amb una enorme solvència. Des del xiulet inicial, els blanc-i-vermells han agafat el bolígraf per escriure el guió de l'enfrontament. L'encert de cara a porteria -un dels reptes pendents- ha tornat a ser l'única assignatura que els osonencs han suspès a la primera meitat. A la segona, les genialitats de Peque i la punteria dels ariets ofensius ja s'han encarregat d'aprovar-la amb nota.

Els primers vint-i-cinc minuts han estat d'absolut domini visitant. Abans del primer quart d'hora de partit, Adri Salas i Pep Puigdesens ja han buscat les pessigolles a Marc, el porter local. Primer, amb un contracop que l'extrem vigatà ha culminat amb un xut a l'esquadra. L'estirada de l'enguantat avianès ha impedit un gol que semblava cantat. Després, amb una cavalcada del 'killer' vigatà que ha acabat amb un xut al lateral de la xarxa. Salas i Puigdesens s'han convertit en un duo molt incissiu durant la primera meitat. El dorsal onze ha portat de corcoll els defenses locals amb les seves internades per l'esquerra, que contínuament generaven ocasions de perill.

Després d'una primera part d'esterilitzat domini vigatà, a la represa l'Avià ha volgut fer valdre els galons que la seva posició a la taula li atorga i ha sortit a intentar avançar-se en el marcador. L'empenta local, però, ha durat amb prou feines cinc minuts. Tot el perill avianès s'ha reduït a una rematada de Mitjans que Reig ha pogut blocar amb una estirada. Ha estat l'únic tret entre els tres pals dels blanc-i-blaus en tot el partit. La resta, monòleg blanc-i-vermell.

Al minut 50, Èric -avui titular a l'extrem dret en detriment de Roca- ha tornat a posar la por al cos als locals amb un xut des de la frontal que s'ha estavellat al travesser. Tres minuts després, l'ex del Llagostera ho ha tornat a intentar amb un tret que ha sortit fregant el pal. Els dos avisos d'Èric han estat el preludi del gol vigatà, que ha arribat deu minuts després. Reig ha servit llarg des de la porteria visitant i Peque ha aprofitat el desencert dels centrals locals per plantar-se sol davant la porteria de Marc i definir amb una serenor extraordinària. El catalitzador ha tornat a ser el desllorigador del partit.

Amb l'avantatge en el marcador, el duel s'ha posat coll avall. A l'Avià li costa jugar a remolc en l'electrònic, perquè és un equip que opta per cedir la iniciativa al rival i sortir al contracop. Perdent, no pot aplicar aquest esquema i això l'incomoda profundament. El Vic ho ha sabut aprofitar per reblar la feina. Al 75, Puigdesens ha transformat un penal que el porter local havia comès sobre ell mateix i que havia deixat el seu equip amb deu per encarrilar definitivament el partit. Amb la victòria al sarró i l'Avià absolutament noquejat, John Buceto ha caçat un refús del pal per fer el tercer gol del partit i posar la cirereta al pastís.