10.03.2016

Cruïlla de camins al Berguedà

Després de sumar deu dels últims dotze punts disputats, el renovat Vic de Cámara i Jiménez té aquest dissabte una prova de foc a Avià. Un cop superada la primera meta volant d’aquest mes de març decisiu, derrotant el Lloret, el llistó d’exigència s’enfila uns quants centímetres per mesurar la capacitat i el límit real dels vigatans. La cita al Berguedà dilucidarà, inevitablement, les aspiracions i els objectius del Vic en els darrers deu compromisos de la temporada. Puntuar (d’acord, guanyar, no ens enganyem) al damunt de la gespa híbrida dels avianesos donaria ales als ausetans i els situaria en una situació immillorable per intentar l’assalt a les posicions de la zona noble, ara mateix a vuit punts. Per contra, vinclar el genoll i cedir una nova derrota pràcticament desfaria qualsevol objectiu a gran escala i condemnaria el Vic a mirar de nou pel retrovisor els equips que lluiten per evitar el descens. La igualtat és màxima: només tres punts separen els primers vuit classificats de l’engraellat. Heus aquí la importància capital del xoc de dissabte.

L’Avià va protagonitzar una victòria sonada la jornada passada al camp del líder, el Vilassar de Mar. A còpia de jugades a pilota aturada, Joan Noguera, Max Morell i companyia van noquejar els de Manel Moya a domicili i van presentar oficialment la candidatura a l’ascens. Els d’Oliver Ballabriga fan un joc alegre i efectiu i treuen petroli per les bandes amb centrades que sovint arriben a port. En la seva cinquena temporada consecutiva a Primera Catalana, l’Avià és un habitual de la zona alta i ha demostrat tenir ambició i ofici. En joc, aquesta jornada, el possible premi del liderat o la permanència en zona de promoció. L’exvigatà Béjar i Noguera es perdran el matx per sanció. En el partit de la primera volta al Municipal, el Vic s'imposava 2-0 amb gols de Peque i Puigdesens i es col·locava líder en solitari. Era el mes d'octubre.

El Vic intentarà continuar en la bona línia defensiva dels darrers partits per fonamentar la construcció del joc al mig del camp i afinar la punteria en els metres finals. La incorporació de Jaume ha estat un encert majúscul que aporta quilòmetres i lluita aferrissada. Farà bé el Vic també d’intentar nodrir de pilotes Peque, que es troba en un moment esplèndid i ha marcat quatre gols en els darrers quatre partits. A davant, a més, Puigdesens es retrobava amb el gol contra el Lloret en el moment ideal, ja que Macias (sancionat) i Santanera (lesionat) hauran de veure el matx des de la grada.

El duel arriba en un moment òptim per a tots dos conjunts, que enfilen el tram final de temporada amb les espases ben amunt però encara en situacions dispars. En cas de treure els tres punts de l’Alfons Gonfaus, les forces s’equilibrarien i obririen un panorama diàfan per als deixebles de Cámara, abans de rebre l’Andorra i rematar un març decisiu. La cruïlla de camins d’Avià marcarà de ben segur el rumb fins a finals de temporada.