09.03.2016

La Caixa finança el Programa d’Integració Intercultural de la Fundació UE Vic, que acosta el futbol als infants amb dificultats econòmiques

L’Obra Social La Caixa finançarà amb un total de 4.000 euros una part del Programa d’Integració Intercultural que impulsa la Fundació Unió Esportiva Vic. El president del club, Juli Espina, i el director de l’oficina de CaixaBank al carrer Verdaguer de Vic, Lluís Fernández, han oficialitzat avui l’aportació en un acte a l’Estadi Municipal de Futbol de Vic. El vocal d'Acció Social, Sagi Barnolas, i la sotsdirectora de l'oficina, Pilar Casellas, també han assistit a la trobada.

La iniciativa de la Fundació parteix de la base que l’esport –i, particularment, el futbol- pot esdevenir un instrument eficaç per socialitzar els fills i filles de famílies amb dificultats d’integració social. Sota aquest principi, la Fundació vol acostar el futbol als joves en una situació socio-econòmica complexa i garantir que puguin gaudir de les oportunitats que brinda l’esport.

El Programa d’Integració Intercultural s’emmarca en el Programa de Formació en Valors de la Fundació, que defensa la pràctica d’un futbol responsable i respectuós. Es té en compte la vessant competitiva de l’esport, però sempre acompanyada d’un procés pedagògic que garanteixi el desenvolupament integral dels futbolistes des de la perspectiva tècnica i humana.