08.03.2016

El doctor de la UVic Joan Arumí parlarà de la cooperació i l'esport a la Fundació UE Vic

El doctor de Ciències de l'Activitat Física i l'Esport (CAFE) de la Universitat de Vic, Joan Arumí, oferirà dilluns que ve la conferència 'Cooperar per competir: història d'un equip'. Arumí, que a banda de professor universitari ha estat entrenador en clubs d'esport de base i àrbitre de bàsquet, reflexionarà sobre les habilitats i les competències que qualsevol disciplina esportiva hauria de desenvolupar en els nois i noies joves que la practiquen. La xerrada tindrà lloc al Mas Osona de Vic, la seu de l'Institut Municipal d'Esports, a partir de les set de la tarda.

A partir de la seva experiència personal com a tècnic esportiu, Arumí abordarà el paper que haurien de tenir els entrenadors, les famílies i els jugadors en l'adquisició d'unes aptituds i uns valors adequats. El doctor de la UVic creu que és millor defensar la cooperació com a instrument perquè l'equip funcioni, es cohesioni i competeixi correctament. Arumí ha posat per escrit aquestes reflexions al llibre 'Entrena'ls per cooperar', editat per EUMO Editorial i que ha presentat a RAC1, La SER o Ràdio 4.

La xerrada del doctor i professor universitari s'emmarca en el Programa de Conferències Pedagògiques de la Fundació Unió Esportiva Vic. Aquest projecte, que pretén estimular la transferència de coneixement en l'àmbit de l'esport i l'educació, es va posar en marxa el mes de novembre passat i, des de llavors, mensualment s'organitza un col·loqui amb experts d'àrees diverses que conflueixen en els camps del futbol i la pedagogia. La de dilluns serà la quarta conferència del cicle.