04.03.2016

Comença el periple

El mes de març marcarà irremissiblement el devenir del Vic en la recta final de temporada. Lloret, Avià i Andorra posaran a prova la resistència dels vigatans en aquesta mini carrera de fons. Els homes de Cámara i Jiménez afronten el triple compromís d’aquest mes amb l’energia que dóna la imbatibilitat en els darrers tres partits i amb una intensitat competitiva que complau d’allò més la parròquia ausetana. Si a finals de mes el balanç és positiu, tot apunta que l’equip disputarà les últimes deu jornades amb la màxima ambició i mirant cap amunt. Malgrat tot, la prudència aconsella anar pas a pas i tombar el Lloret aquest diumenge al Municipal (16h).

Després del xiulet final al Centenari de Mataró, els vigatans van enfilar el túnel de vestidors amb sentiments contradictoris. Per una banda, el punt treballat que arrencaven del Maresme els permetia continuar sumant invictes una jornada més, assegurar el goal average amb un rival directe i mantenir la porteria a zero. D’altra banda, però, les cares dels jugadors indicaven que potser s’havia perdut una gran oportunitat per reenganxar-se amb el grup capdavanter de la categoria, ajustada al mil•límetre i amb pocs equips, llevat del Vilassar, amb la directa posada. Analitzat amb la fredor d’una setmana després, el partit de Mataró va ser més aviat gris i travat, amb poques arribades i xuts escadussers, però en l’apartat positiu la defensa va ratllar la perfecció i va actuar com un mecano articulat engreixat amb oli de primera.

L’empat i el joc gasiu de Mataró quedarà en un fet anecdòtic si diumenge el Vic es desfà d’un Lloret que es troba només un punt per sota en l’engraellat. Ferits en l’orgull després de la derrota de la setmana passada (0-4, contra el líder Vilassar), els selvatans sumen una victòria en els últims cinc compromisos i no aconsegueixen desempallegar-se dels fantasmes de la zona calenta. Els reis de l’empat (han signat deu taules al llarg del curs) fan bona la màxima que diu que reincidir en la igualada a Primera Catalana no és bon negoci. Edu Urdiales, tècnic del Lloret des de fa un grapat de temporades, coneix bé el Vic i sap que el control de l’esfèrica en la zona de construcció pot ser la clau del matx. En el partit d’anada, un gol in extremis d’Adri al 94’ donava un punt amb gust d’or al Vic.

En l’apartat de baixes, Santanera continua fent treball específic al marge del grup per intentar vèncer les molèsties al genoll i no s’espera el seu concurs. A més, David Busquets haurà de veure també el matx des de la grada, per culpa d’una petita ruptura i és possible que no reaparegui fins després de Setmana Santa.

Partit d'alt voltatge tenint en compte que dissabte que ve l’equip haurà de viatjar fins al Berguedà per medir-se amb l’Avià, un equip de la part alta que deixa escapar pocs punts a casa. L’equip s’ha conjurat per convertir aquest març en la pista de llançament definitiva d’un grup que, de la mà de Cámara i Jiménez, creix dia rere dia.