27.02.2016

La Fundació UE Vic s'adhereix a la campanya 'Zero insults a la grada'

Fidel al seu compromís amb els valors humanístics i amb la formació integral del joves, la Fundació Unió Esportiva Vic s'ha sumat a la campanya per eradicar la violència verbal als camps de futbol que impulsa la Federació Catalana de Futbol (FCF) amb el lema 'Zero Insults a la Grada'. La iniciativa, que es va posar en marxa el cap de setmana passat, inclou l'aplicació d'un nou protocol antiviolència als camps que la Fundació subscriu en la seva totalitat.

La temporada passada es va engegar la campanya ‘Prou violència al futbol’ amb l’objectiu de combatre els comportaments violents que es produeixen al futbol català. Aquesta temporada, la FCF fha decidit anar un pas més enllà i proposa eradicar els insults que profereix la graderia als diferents agents i col·lectius que participen en un partit de futbol. D’aquesta manera, es pretén respectar a totes les persones i estaments, i protegir-los de qualsevol agressió verbal.

Per aquest motiu s’ha creat la campanya ‘Zero insults a la grada’, on s’inclouran diferents iniciatives. Una d’elles serà aturar el partit quan el públic profereixi insults o amenaces, i una altra obligar totes les parts (entrenadors, àrbitres, jugadors, delegats...) a saludar-se al final del partit. Es durà a terme una prova pilota en l’aturada de partits a la categoria aleví preferent. Aquestes iniciatives s’afegeixen a la sortida fair play amb la bandera ‘Prou violència al futbol’.