19.02.2016

Una escala per anar grimpant

Després de conjurar de forma brillant l’amenaça immediata del descens, la setmana passada al Germans Gonzalvo de Mollet, fent gala d’un gran joc i efectivitat, el Vic rep aquest diumenge L’Escala, un rival directe que ara mateix es troba a dos punts per sota els vigatans.

La cerca de la regularitat. Aquest és el mantra que més s’ha repetit al Municipal aquests dies, acompanyat d’un somriure dissimulat i una il•lusió somorta. Un cop esquivada la prova de foc de Mollet, al llindar de l’abisme, els homes de Cámara i Jiménez ara somien un segon triomf consecutiu i brindar una altra alegria als aficionats del Municipal. La injecció de moral i el tractament de xoc rebut en dosis superlatives diumenge passat ha permès l’equip sortir de la UCI i passar a planta, on el pacient evoluciona favorablement, pendent de rebre l’alta definitiva i guanyar pes a base de punts i més punts. Malgrat tot, les nombroses recaigudes i els rigors hivernals fan que la recuperació hagi de ser, per força, progressiva i tocant de peus a terra.

Són innegables les propietats curatives que resulten d’una victòria que arriba després de tres mesos erràtics. L’explosió d’alegria al terreny de joc del Mollet, amb el xiulet final del col•legiat, va significar un alliberament gairebé redemptor, com el nàufrag que finalment aconsegueix desfer-se del llast que l’empeny aigües avall. Set dies després, però, terra ferma encara queda lluny i toca remar de valent i no espeternegar presa dels miratges. Parafrasejant el capità Carrascal, “és un partit vital contra un rival directe; el partit més important de l’any”. I és que la frontera entre la glòria i la misèria continua sent gairebé imperceptible. Per sort, la infermeria s’ha buidat una mica: Robert i Macias tornaran a la convocatòria després de setmanes (mesos, en el cas de Busquets) absents. A més, Jaume tornarà amb força a l’eix de la defensa, on la baixa per sanció de Raúl, farà que s’aparelli amb Hèctor.

L’Escala, per la seva banda, està vivint un curs marcat per l’angoixa. Després de signar una temporada 14-15 per emmarcar, on va ser un habitual de la zona alta, els de Pitu Batlle no han sabut trobar una regularitat al llarg dels mesos, i amb el pas de les jornades ha anat caient, de bracet amb el Vic, a la zona més calenta. Amb només una victòria en els darrers cinc compromisos, els altempordanencs arriben amb la necessitat imperiosa de sumar com sigui, després de cedir un empat a zero contra el Vilassar de Mar en la darrera jornada.

Conscients de la possibilitat i la importància de noquejar un rival directe, el Vic saltarà al Municipal encara sota els efectes del calmant revitalitzant de Mollet, però amb la cautela del malalt dependent d’oxigen. En el partit d’anada a L’Escala, tots dos equips signaven un empat (1-1). Diumenge, doncs, matx de caire més que transcendental a partir de les 4.