18.02.2016

Els entrenadors de la Fundació visiten els equips per a persones amb risc d'exclusió

Els entrenadors de la Fundació Unió Esportiva Vic s'han desplaçat aquesta tarda a les pistes de futbol sala de l'escola Estel, l'espai on entrenen dos cops per setmana els equips del club formats per persones amb algun tipus de discapacitat física o mental. El cos tècnic de la institució ha participat en una sessió d'entrenament especial per a la quinzena d'esportistes, que són usuaris de la Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic d'Osona o de l'Associació Sant Tomàs.

Durant una hora i mitja, els entrenadors del club, que habitualment dirigeixen equips de competició regular, han fet diversos exercicis amb els futbolistes de l'escola Estel. El director Esportiu de la Fundació, Ramon Carrascal, ha assistit a la sessió, que han dirigit els dos tècnics del club que habitualment treballen amb els equips. Els entrenadors han practicat al costat dels nois i noies activitats de psicomotricitat, de millora de la tècnica individual i jocs lúdics, com ara el del mocador. La tarda d'entrenament s'ha tancat amb un partit amistós amb la participació dels jugadors i dels místers.

Carrascal ha valorat molt positivament l'experiència i ha ressaltat la importància del futbol "com a eina que permet contribuir a la inserció social de persones que estan en risc d'exclusió". "Ajudar a fer créixer a aquests dos equips és un dels valors que dóna sentit al nostre projecte", ha afegit el tècnic. El Centre Mèdic Psicopedagògic i l'Associació Sant Tomàs tenen un conveni de col·laboració signat amb la Fundació per impulsar aquests equips i derivar-hi els usuaris amb ganes de divertir-se jugant a futbol.