11.02.2016

Amb l'esperit renovat

La vintena jornada de competició depara un altre xoc de màxima importància per als vigatans, que necessiten escapar de la zona calenta de la taula classificatòria el més aviat possible. A només dos punts de les posicions de descens, el marge de maniobra és cada cop més estret i els punts i les jornades s’escolen a una velocitat vertiginosa. Albert Cámara i Pau Jiménez han tingut deu dies per conèixer molt millor la plantilla, amb les seves virtuts i les seves mancances, però s’han trobat amb dos elements pertorbadors en el moment menys indicat: les sancions i les lesions.

Si contra el Sants el cos tècnic va haver d’improvisar una defensa inèdita per les baixes d’Hèctor, Raúl i Carrascal, la cita de Mollet arriba marcada per una infermeria desbordada i dos sancionats amb molt pes específic. Carrascal, Robert i Macias són baixes obligades. El davanter arrossega des de fa temps una fasciïtis plantar que no li permet tenir la regularitat desitjada i li provoca moltes molèsties. Per altra banda, Èric patia la setmana passada una ruptura d’isquiotibials. La seva participació no està del tot descartada, però ara mateix l’staff tècnic no vol córrer el risc d’una reaparició precipitada. Per acabar-ho d’adobar, Hèctor també és dubte per culpa d’una regirada en el matx contra l’amateur de la setmana passada. Per altra banda, Jaume i Santanera hauran de veure el partit des de la grada, ja que tots dos van ser expulsats a l’Energia fa quinze dies. Per sort, Puigdesens, després de dos partits absent, tornarà a estar a disposició dels tècnics. Cámara i Jiménez tornen als Germans Gonzalvo de Mollet, un camp i un club que coneixen a la perfecció i on van certificar la salvació dels locals dos anys enrere, després d’agafar les regnes d’un club a la UCI a mitja temporada.

El Mollet de David Ortiz està fent una campanya notable. De la mà d’un home de la casa, els vallesans han mostrat una regularitat i una solidesa que els han mantingut a la part alta de la taula des de principis d’any. Amb només tres derrotes en dinou partits disputats, el Mollet encaixa pocs gols i ha sabut plantar cara a rivals de més entitat i pressupost. Precisament s’enduien els tres punts del Municipal a la primera volta amb un gol de Ranchal a les acaballes del partit. Malgrat no aparèixer en cap travessa de favorits, el Mollet opta a tot i serà un rival duríssim, especialment al seu feu, on es fan forts i d’on deixen escapar pocs punts. A més, fa tres jornades que no coneixen la victòria, i això els farà encara més perillosos.

Amb presència de les càmeres de La Xarxa, el partit pot significar la revàlida que tant necessiten els ausetans. Molt llunyana i remota queda en la memòria l’última victòria vigatana (7 de novembre a Sant Joan de les Abadesses). Amb fam i necessitat imperiosa de punts, el Vic intentarà capejar la plaga de lesions i els agreujants que signifiquen les sancions i assaltar el fortí molletà.