29.01.2016

L'efecte Cámara entra en escena

Amb l’estrena d’Albert Cámara i Pau Jiménez a la banqueta, l’afició vigatana espera que la tendència s’inverteixi de forma immediata i en positiu contra el Sants. Després de no aconseguir revertir la situació la setmana passada contra el Vilassar, l’equip buscarà una victòria revitalitzadora que li permeti arribar a l’aturada de Carnestoltes amb certa tranquil·litat i allunyar-se un xic de l’abisme.

El partit al camp de L’Energia de la Zona Franca (l’exili de l’equip santenc) enfrontarà dos equips amb dinàmiques completament antagòniques: mentre el Sants encarrila una sèrie de quatre victòries consecutives que li ha permès escalar posicions en les darreres jornades, el Vic continua perdut en un laberint d’on no aconsegueix sortir. L’última victòria ausetana data d’un ja remot 7 de novembre contra l’Abadessenc. Després de l’interinatge forçat de Ramon Ferrer contra el Vilassar de Mar, el relleu a la banqueta ha de servir per esperonar la plantilla i per aixecar els ànims d’uns jugadors que tenen molta qualitat a les botes. Com bé apuntava Cámara en la roda de premsa de presentació, “el primer que cal fer és aixecar la moral del vestidor. Si treballem amb intensitat en cada entrenament, els resultats arribaran”.

El Vic aterrarà a Barcelona amb un bon grapat de baixes sensibles: Raúl i Hèctor hauran de complir partit de sanció, i això farà més que probable el debut de Jaume Serra a l’eix de la defensa, potser fent parella amb Gil. Per tant, Cámara haurà de fer malabarismes a la rereguarda amb un duet inèdit de centrals. A més, ahir també coneixíem la notícia que Ramon Carrascal haurà de passar pel quiròfan ja que té el menisc trencat. Per tant, el capità es perdrà bona part de la segona volta. David Busquets és l’única peça intacta d’una línia defensiva especialment torpedinada. A davant, s’espera que Pep Puigdesens torni a fer parella amb Albert Santanera per intentar dinamitar la porteria santenca. En principi, Macias i Robert continuaran a l’infermeria una setmana més.

El conjunt de Tito Lossio ha remuntat una situació delicada. Després d’enllaçar una corrua de derrotes (semblant a l’actual tendència vigatana), el Sants ha ressuscitat amb un Navarro estel·lar que continua tan encertat de cara a porta com el curs passat. Precisament la temporada passada els barcelonins arrodonien un any de debut a Primera Catalana.

No faltaran al·licients aquest diumenge al migdia a la Zona Franca. La prometedora estrena de Cámara i Jiménez, el possible debut de Serra i la necessitat urgentíssima de sumar, d’un cop per totes, de tres en tres pronostiquen un matx entretingut i obert que ha de suposar l’arrencada amb bon peu del nou tècnic.