28.01.2016

Ester València, nutricionista: "És molt important implicar els nens i nenes en l'alimentació"

La nutricionista i dietista Ester València va oferir ahir una xerrada sobre la importància de l'alimentació saludable en l'etapa infantil. Valencia va donar nombrosos consells a la trentena de mares i pares que es van acostar al Mas Osona de Vic per seguir les seves explicacions. La nutricionista va assenyalar els aliments que han de formar part d'una dieta equilibrada i va llençar algunes recomanacions per fer àpats més equilibrats. València va subratllar, però, que l'alimentació no s'ha dimposar com una obligació als fills: "És important que els nens i nenes s'impliquin en la dieta, com si es tracés d'un joc", va remarcar.

En una xerrada molt participada, en què els assistents van intervenir constantment per expressar dubtes o inquietuds, València va repassar, àpat per àpat, els aliments que hauria de contenir una dieta saludable per a un nen o nena que practiqui esport de manera regular. La nutricionista va destacar el valor de la fruita i va instar els pares i mares a incloure'n almenys tres peces diàries en els menjars. "Si pot ser fruites senceres i, si els costa prendre-se-les, sucs naturals", va precisar.

València també va assegurar que els menjars integrals són millors que els refinats en l'alimentació d'un esportista, ja que "el sucre en sang -que és el que els dóna energia- augmenta progressivament i, per tant, la força energètica queda més repartida i és més constant". Abans d'un partit, va dir, no cal sobrecarregar l'esmorzar de l'esportista, però sí que és convenient donar-li alguna cosa per menjar una vegada hagi finalitzat l'activitat. "Si els nois entrenen al vespre, el berenar ha d'incorporar farinacis, com pa; però, si no fan exercici, n'han de tenir prou amb una peça de fruita", va afegir.

La xerrada de Valencia s'emmarca en el Programa de Conferències Pedagògiques de la Fundació Unió Esportiva Vic, que pretén potenciar la transferència de coneixement entre les institucions esportives, els experts i els agents socials que intervenen en la seva activitat amb col·loquis mensuals relacionats amb l'àmbit de la pedagogia i l'esport.