28.01.2016

Albert Cámara, nou entrenador del Vic: "Volem retornar la il·lusió i l'alegria al Municipal"

El primer equip de la Unió Esportiva de Vic ja té nou entrenador. Albert Cámara, un vell conegut del futbol català, es farà càrrec del conjunt ausetà almenys fins al final de la temporada. El nou tècnic blanc-i-vermell ha estat presentat aquesta tarda en un acte al Municipal de Vic que també ha comptat amb la presència del vicepresident del club, Ramon Serra. Cámara s’ha presentat davant dels mitjans i de l’afició amb tota una declaració d’intencions carregada d’optimisme. “Aspirem al màxim i, sobretot, venim amb la voluntat de retornar la il·lusió i l’alegria al Municipal”, ha assegurat.

El míster vigatà, que s’ha confessat “il·lusionat” per l’etapa que enceta a Osona, ha apuntat a preguntes dels periodistes quin serà el seu estil de joc. “Volem jugar a futbol, ens agrada tenir la pilota”, ha explicat. Cámara creu que el Vic de Jordi Salvanyà –entrenador amb qui comparteix amistat i que el va recomanar a la Junta per substituir-lo- “feia un bon joc, però li faltava gol”. “Nosaltres buscarem l’equilibri: alegria ofensiva amb solidesa defensiva”, ha afegit el tècnic.

Cámara arriba al camp del Vic acompanyat per Pau Jiménez, el seu segon entrenador, amb qui ja havia col·laborat. Ramon Ferrer, que era el número dos de Salvanyà, es mantindrà a l’staff tècnic a petició del nou míster i probablement assumirà les tasques de preparador físic i analista tàctic. Pau Sanmartí, que fins ara s’encarregava d’aquestes àrees, va anunciar dimarts a la Junta que hi renunciava per centrar-se en exclusiva a entrenar el Juvenil de la Fundació.

UNA VIDA AL FUTBOL CATALÀ
Albert Cámara té una llarga trajectòria al futbol del país. Després d’una etapa fulgurant al Mataró i a la Grama, va vestir la samarreta del Badalona durant vuit anys, entre el 2002 i el 2010. Al llarg de les vuit temporades com a jugador del primer equip badaloní, Cámara es va convertir en un autèntic mite: va aconseguir en dues ocasions el campionat de Tercera Divisió i va certificar l’ascens de l’equip a Segona Divisió B. També va formar part de la històrica plantilla que el 2009 va disputar la promoció per pujar a Segona A. Un any més tard, va penjar les botes per fer el salt a les banquetes. Va acompanyar Manolo Márquez com a segon entrenador del Badalona i el curs 2012-2013 va agafar les regnes de l’equip com a míster principal.

L’estiu del 2013, va tancar la seva etapa en terres badalonines i va acceptar l’oferta del Mollet per dirigir l’equip. Els vallesans estaven en una situació crítica, però Cámara va reconduir-la i va segellar la salvació quatre jornades abans del final de la temporada. Amb la permanència assegurada, va renovar per un curs més. El juny de l’any passat va decidir deixar el Mollet i allunyar-se de les banquetes fins que dilluns va rebre la trucada del Vic.