22.01.2016

Toca aixecar-se

Després d’una setmana convulsa al Municipal, marcada per la renúncia de Jordi Salvanyà a la banqueta vigatana, torna la competició amb una altre partit vital a casa contra un dels principals aspirants a la lluita per a l’ascens a 3a Divisió: el Vilassar de Mar.

Dimarts al vespre saltava la notícia: Jordi Salvanyà anunciava a través del seu compte de Twitter que deixava de ser l’entrenador de la UE Vic. La Junta Directiva li acceptava la dimissió i s’acabava el cicle del tècnic de Breda. A principis de la setmana que ve, es coneixerà el nom del nou entrenador, però de moment Ramon Ferrer dirigirà l’equip aquest diumenge contra el Vilassar de Mar. El fins ara segon a bord de la nau vigatana continuarà en l’staff tècnic.

El partit contra els maresmencs és una nova final per al Vic. Dotzens a la classificació i immers en un dinàmica negativa de resultats, l’equip necessita urgentment sumar una victòria balsàmica que faci oblidar una setmana moguda. L’empat de diumenge passat contra la Molletenca va ferir en l’orgull els vigatans, que no acaben de trobar la sortida de l’atzucac actual. El millor antídot per invertir tendència seria sumar els tres punts i encetar la segona volta amb ànims renovats, a l’espera dels possibles moviments en l’àrea tècnica. Adrià Tuneu tornarà a la convocatòria, de la qual podrien tornar quedar fora Robert, Macias i Carrascal.

El Vilassar de Manel Moya ha recuperat terreny en les darreres jornades i ja ha tret el nas en la zona noble de l’engraellat. Després d’una arrencada discreta, els mariners han encadenat una sèrie de bons resultats que els ha situat en tercera posició, amb trenta punts. El Vilassar, que el curs passat militava a 3a divisió, vol tornar a la categoria de bronze per la via ràpida i fa gala d’un gran poder realitzador (26 gols en 17 partits). El seu golejador Marc Masip suma onze dianes i és la referència atacant d’un equip cridat a fites importants. En el partit d’anada al Xevi Ramon, un solitari gol de Pep Puigdesens decidia el matx que inaugurava la competició al mes d’octubre.

El Vic ha fet bons partits contra rivals d’entitat; per contra, se li ennueguen els equips de la zona baixa. Precisament per això s’espera una reacció en forma de victòria que acceleri la recuperació de l’equip i que serveixi per anar escalant llocs en la classificació. Toca tirar d’orgull i plantar cara a l’embat de l’onatge tot esperant que les aigües es calmin i la nau posi rumb cap a l’oceà de la regularitat, l’optimisme i els bons resultats.