18.01.2016

Punt estèril

"Hem sortit al camp creient-nos que ja ho teníem guanyat. Ens ha faltat humilitat". Les anàlisis de Jordi Salvanyà són inapel·lables i crues com la pura realitat. Ahir a la tarda, després de l'empat a dos del Vic davant de la Molletenca, el tècnic blanc-i-vermell va admetre sense excuses que els seus jugadors no havien ofert una bona imatge contra el cuer. El míster de Breda va fer, a més, una de les concessions que no sol permetre's davant la premsa: va reconèixer que està preocupat per l'evolució de l'equip aquestes darreres jornades. I és que allò realment preocupant del partit d'ahir no és l'empat a dos final, sinó la poca capacitat que va tenir el Vic d'imposar el seu criteri al cuer de Primera Catalana.

La Molletenca es va desplaçar al Municipal sense pressió. Els homes de José Linares, que ha imprimit ritme i força física als seus jugadors amb el mes que porta a la banqueta, són últims a la taula amb només sis punts. La salvació és un objectiu inassolible per a un equip que només aspira a jugar a futbol i oferir una imatge digna. Els vallesans arribaven en quadre a la capital d'Osona: entre lesionats i sancionats, només tenien dos homes de recanvi a la banqueta. Però, malgrat tot, van saber sobreposar-se i es van avançar en dues ocasions al marcador. Finalment, prement les dents, van aconseguir robar un punt de la seva visita al Municipal.

Si el segon 25 va ser fatídic al camp del Manresa diumenge passat, el minut 4 va ser letal ahir a casa. El davanter visitant Villaescusa va robar la cartera a Héctor en zona de creació i va superar Reig amb un xut ajustat al pal. El partit acabava de començar i els plantejaments de Salvanyà ja eren paper mullat. Al Vic li va costar ben bé vint minuts ficar-se de ple a l'enfrontament, però mica en mica es va anar aproximant a la porteria de Vini. Peque i Torné, amb dos llançaments de córners consecutius, van posar l'ai al cor a la trentena d'aficionats vallesans que es van desplaçar fins a Vic. Però en cap de les dues centrades ningú va connectar amb l'esfèrica, que es va passejar per la línia de gol.

Deu minuts després, Pep va remetar fora una centrada de Torné des de l'esquerra. Èric també ho va intentar amb un xut creuat, però no va ser fins al minut 35 que l'incombustible Santanera -dos partits amb la samarreta del Vic, dos gols- va aconseguir l'empat al rematar amb la punta de la bota una assistència magnífica del catalitzador Peque. Amb l'empat, que el mateix Santa va poder desfer amb un tret dur que va aturar el porter instants després del gol, es va arribar a la mitja part.

A la represa es va reproduir el mateix esquema de la primera meitat. El Vic va sortir adormit i la Molletenca ho va aprofitar per avançar-se. Cabanas va rematar al fons de la xarxa una centrada servida des de la cantonada per Arche quan encara no s'havia arribat als deu minuts de joc. El Vic va ser capaç de reaccionar ràpidament i Peque va igualar el marcador només set minuts després. El jugador vigatà va convertir una falta des de la línia de tres quarts -a uns quaranta metres de la porteria- en un tret imparable ajustadíssim al pal esquerre visitant. Un autèntica meravella.

Amb l'empat, el Vic va fer un pas endavant, però va jugar amb més cor que cap durant la mitja hora final i no saber perforar de nou l'arc vallesà. La Molletenca, mentrestant, en tenia prou administrant el punt que es podia endur del Municipal. En temps de descompte, el mateix Peque i Isma van tenir dues oportunitats molt clares per marcar, però no les van saber concretar. Al final, un estèril empat a dos que no permet el Vic retrobar-se amb una victòria que ja fa vuit jornades que se li resisteix. Els vigatans són ara dotzens amb 22 punts, a tan sols quatre de les places de promoció de descens.