15.01.2016

L'hora de la veritat

L’última cita de la primera volta depara un partit a vida o mort aquest diumenge al Municipal. Després de sis partits sense conèixer la victòria (7 de novembre a Sant Joan de les Abadesses), el Vic necessita sumar, d’un cop per totes, els tres punts contra el Molletenc. Tancar la primera meta volant amb 24 punts és ara mateix l’objectiu prioritari d’un equip que ha sumat dos empats consecutius (La Jonquera i Manresa) i que vol donar una alegria a la soferta afició vigatana.

El Molletenc és una arma de doble tall. Ofegats en el pou de la classificació (només cinc punts en setze partits, trenta-cinc gols encaixats), els vallesans arriben al Municipal a la UCI, i això els farà més perillosos que mai. De fet, el Molletenc va ser l’equip que va encetar la funesta singladura del Vic la segona volta del curs passat imposant-se, contra pronòstic (0-1). Era la jornada 14, i aquella derrota va ser l’inici d’una travessia duríssima que no va acabar fins mesos després al camp del Lloret (3-3). El canvi de tècnic a la banqueta no ha aconseguit de moment invertir la tendència molletenca: José Linares va substituir Toni Filgaira fa algunes jornades. Les urgències visitants fan entreveure un matx ple de nervis i d’ullades constants al marcador.

Després d’esgarrapar un meritori empat al Nou Congost de Manresa, els de Jordi Salvanyà i Ramon Ferrer saltaran a la gespa amb la certesa que afronten el partit més important de la temporada. De ben segur que no faltarà la pólvora: l’esperançador debut amb gol d’Albert Santanera se suma al sempitern Pep Puigdesens, les incursions per banda d’Adri i Èric i les mossegades incisives d’un Carles Roca i un Sergi Macias que volen més protagonisme i foradar la xarxa d’un vegada per totes. Isma, per la seva banda, tornarà a la convocatòria un cop complerta la sanció.

El Vic enllaçarà dos partits consecutius com a local: la setmana que ve rebrà l’ara colíder Vilassar de Mar en el primer partit de la segona volta. Sumar els tres punts contra el Molletenc insuflaria l’aire i els ànims necessaris per fer net i començar a mirar cap amunt. Existeix la ferma convicció entre la plantilla que aquest mes de gener serà determinant per l’escalada definitiva en l’engraellat. Diumenge, a partir de les 4, el Municipal dictarà sentència.