19.05.2020

Acord entre la Fundació UE Vic i Bcn PRO Soccer

La Fundació Unió Esportiva Vic ha arribat a un acord de col·laboració amb Bcn PRO Soccer, empresa internacional amb seu central a Suècia, que té com a objectiu la promoció i el desenvolupament del talent esportiu en l'àmbit del futbol, la gestió i la direcció d'acadèmies i d’escoles, així com també de projectes esportius d'alt rendiment.

El Director Esportiu i Pedagògic de la Fundació UE Vic, Ramon Carrascal, i l’exjugador del Barça B i extècnic de les acadèmies del FC Barcelona i del PAOK de Salònica, Dani Bigas, en representació de Bcn PRO Soccer; van ser els responsables de segellar l'acord a les instal·lacions de l'Estadi Municipal de Vic.

Aquest conveni de col·laboració girarà entorn de dos eixos principals. Per una banda, es portarà a terme un programa de desenvolupament del talent individual dels jugadors, especialment en les categories de Futbol a 11. En aquest sentit, es treballarà conjuntament en la creació i gestió d'equips de futbol orientats al rendiment, els quals participaran en competicions oficials. Així doncs, es compartirà el coneixement i les experiències del cos tècnic d'ambdues entitats amb la finalitat de poder crear metodologies i espais de desenvolupament que permetin millorar el nivell competitiu dels jugadors.

Els conjunts treballats, entre els quals es trobarà el Juvenil de Primera Divisió i que estarà dirigit pel mateix Bigas, disputaran els seus enfrontaments sota la denominació de la Fundació UE Vic. A més, un dels objectius a curt termini serà potenciar justament el conjunt Juvenil per poder nodrir el Primer Equip de joves talents i fer créixer el projecte esportiu.

En segon lloc, l'acord de col·laboració també se centrarà a oferir programes de residència a joves futbolistes d'arreu del món que participaran i s'integraran en la dinàmica d'entrenaments i de competicions en què hi participi la Fundació vigatana. Aquest vessant d'internacionalització també implicarà que els esportistes de la Fundació UE Vic puguin participar en programes organitzats per Bcn PRO Soccer en diferents països. Per tant, jugadors i jugadores, així com també tècnics del club ausetà, podran participar en programes d'intercanvi que els hi oferirà l'opció de participar en entrenaments sota la metodologia de Bcn PRO Soccer i complementar l'activitat esportiva de la Fundació.

Els jugadors i jugadores també podran disputar tornejos en els quals hi haurà la presència d'equips amb esportistes de múltiples nacionalitats representant Bcn PRO Soccer.