16.02.2020

Lluita sense recompensa (1-0)

El Vic ha mostrat aquest migdia la millor imatge des de l'entrada del 2020. El conjunt d'Albert Cámara ha treballat de valent per intentar endur-se el duel directe que enfrontava el segon contra el tercer classificat. Tot i l'esforç i haver comptat amb ocasions per poder endur-se els tres punts, un gol de Buba quan restaven cinc minuts per al desenllaç (1-0) han privat al vigatans d'aconseguir un triomf molt important en la lluita per la plaça de promoció.

El duel a Can Peixauet ha complert amb les expectatives que s'havien generat al llarg de la setmana. Considerat el gran enfrontament de la jornada al Grup 1 de la Primera Catalana, els espectadors que s'han apropat al feu colomenc han pogut gaudir d'una bona matinal de futbol protagonitzada pel bon joc. Ambdós equips han presentat un partit igualat en el qual, tot i que en moments el Vic ha gaudit més del control, l'efectivitat local ha acabat marcant el desenllaç.

La matinal començava amb les primeres ocasions ausetanes. Peque disposava, en la primera jugada, d'un bon xut que blocava Luque sense massa dificultats i, pocs minuts després, novament el cervell vigatà ho tornava a provar amb un bon xut des de la frontal. A mesura que avançaven els minuts, la Grama començava a equilibrar forces. Als vint minuts, Ángel disposava de la més clara per als colomencs en la primera meitat però el seu xut, des de l'interior de l'àrea, marxava per sobre del travesser. El Vic respondria aviat i, a la rèplica, Balagué enviava una pilota al lateral de la xarxa en una incursió personal de l'extrem ausetà. Abans que el col·legiat assenyalés el camí dels vestidors, Peque aconseguia centrar una bona pilota a l'interior de l'àrea que Luque trauria amb els guants, però el refús del porter local deixaria viva una segona jugada que Vilajosana no aconseguia rematar amb èxit per ben poc.

A la represa l'escenari mantindria el mateix guió. El Vic ho tornaria a intentar mitjançant Balagué i Àlex Gil, però la més clara seria per a Peque. El migcampista era l'encarregat de servir un córner i ho feia amb una centrada-xut que acabaria escopint el pal. Els de Cámara seguien ben posicionats sobre el terreny de joc amb l'objectiu de cercar el gol i evitar els contracops colomencs. El partit arribava a l'últim quart d'hora i amb l'entrada de pólvora des de la banqueta local, la Grama començava a intimidar amb més freqüència l'àrea de Reig. El mateix porter era l'encarregat de desfer una bona jugada local que Òscar Muñoz no aconseguia rematar amb èxit des de la petita; i Buba avisaria amb el seu primer xut després d'entrar feia poc minuts des de la banqueta.

El mateix Buba es convertia en el protagonista de la matinal amb un xut de rosca que aconseguia batre a Reig pel pal dret quan restaven cinc minuts. El gol no faria abaixar els braços dels vigatans que es bolcarien a l'atac en recerca de l'empat. El partit finalitzava amb derrota ausetana però la imatge que han ofert els homes de Cámara ha fet recordar el joc que l'equip havia desplegat durant la primera volta. El Vic marxa de Carnestoltes en tercera posició i amb 35 punts, a quatre de la Grama que és segona. La propera jornada el Llagostera 'B' visitarà el Municipal.