10.01.2016

Un cop de cap de Santanera dóna un meritori punt al Vic

Albert Santanera ha arribat al Vic per perforar tants cops com sigui possible la porteria contrària i diumenge, en el seu debut al camp del Manresa, va demostrar que pot aportar molta pólvora a l'equip. L'ex del Roda, que ja havia jugat al conjunt blanc-i-vermell quatre temporades enrere, va estrenar-se en competició oficial amb un cop de cap de manual que va donar un punt als vigatans. El gol de Santanera, a l'inici de la represa, va permetre igualar la diana inicial del Manresa. Amb l'empat a un, el Vic continua sumant punts però no aconsegueix agafar prou oxigen per abandonar la part perillosa de la taula.

Els homes de Jordi Salvanyà volien començar el 2016 amb una victòria. Els tres punts se'ls resisteixen des del novembre, quan van esgarrepar-los de la seva visita a Sant Joan de les Abadesses. Des de llavors, els vigatans només han pogut segellar un parell d'empats (amb el de diumenge a Manresa, ja en són tres). Per fugir d'aquesta dinàmica derrotista, calia estrenar l'any amb una victòria, però la falta d'encert i el rigor arbitral van deixar els vigatans amb la mel als llavis. L'1 a 1 final els manté onzens a la taula amb 21 punts, a cinc de la promoció de descens i a 9 del liderat.

El partit va començar molt malament pel Vic. Encara no havien transcorregut ni 30 segons d'enfrontament quan l'àrbitre va assenyalar penal a l'àrea visitant per unes mans involuntàries d'Adrià Salas. El local Soler no va fallar des dels onze metres. Aprofitant l'empenta del gol, el Manresa es va fer l'amo i senyor del partit. Deixava que el Vic controlés l'esfèrica, però aprofitava la més mínima imprecisió blanc-i-vermella per queixalar la porteria de Reig. Al minut 9, Noah -que abandonaria el camp instants després per lesió- va llepar la creueta amb un xut des de la frontal. El seu substitut, Miki Poveda, també va poder eixamplar distàncies amb una centrada enverinada i una rematada abans de la mitja part. El Vic, per la seva banda, no va xutar cap cop a porteria durant els primers quaranta-cinc minuts.

L'inici de la segona meitat tampoc feia augurar massa bones expectatives. El Manresa s'havia quedat amb deu homes al 44, després de l'expulsió per agressió de Rebollo, però el Vic continuava molt imprecís i no era capaç d'articular el joc. A més, els locals sabien que marcant el segon podrien noquejar definitivament els vigatans i van optar per prémer fort l'accelerador durant els primers compassos de la represa. Mica en mica, però, el Vic va recuperar la iniciativa i va començar a avisar l'enguantat local del seu perill amb xuts llunyans.

Al 62, a la sortida d'un córner servit per Peque, el debutant Santanera va igualar el marcador amb un cop de cap de manual. A rebuf del gol, els vigatans van posar una marxa més i van començar a assetjar la porteria de Yama. Raul, amb un parell de trets llunyans, i Peque, amb un xut que el porter va salvar de miracle, van poder avançar el Vic a l'electrònic. A deu minuts per al final, el Manresa es va quedar amb nou per l'expulsió de Miki Poveda per protestar i el Vic es va bolcar a l'atac. Però els intents infructuosos per aconseguir la victòria no van ser suficients i els homes de Salvanyà es van haver de conformar amb un empat. El punt sumat amargueja, però el conjunt osonenc el pot fer bo si derrota la setmana vinent el Molletense a casa.