24.09.2019

La Fundació UE Vic portarà el logotip dels ODS de la UNESCO a la samarreta

La Fundació Unió Esportiva Vic llueix, des d'aquesta temporada 2019-20, el logotip de la UNESCO a les seves noves equipacions, convertint-se així en el primer club de Catalunya en fer-ho. El logotip, situat a la part central superior del pit, correspon a les sigles ODS en representació dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Agenda 2030 que promou la UNESCO.

La iniciativa sorgeix del passat 3 de juliol, quan el Patronat de la Fundació UE Vic va decidir per unanimitat adherir-se a l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible i assumir com a propis els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) impulsada per l'Assemblea General de Nacions Unides "amb l'objectiu de transformar Catalunya i millorar el món".

Què és l'Agenda 2030?

El 25 de setembre de 2015 va ser aprovada per l'Assemblea General de Nacions Unides l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible, amb els objectius d'erradicar la pobresa, lluitar contra la desigualtat i la injustícia, i posar fre al canvi climàtic, entre altres. Aquesta agenda marcarà l'acció global pel desenvolupament fins a l'any 2030 i, conjuntament amb la resta d'agendes globals configura un full de ruta d'actuació connectat entre si per a assolir un objectiu comú: el desenvolupament mundial sostenible.

L'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible respon a la necessitat internacional de disposar d'un marc consensuat per afrontar els reptes globals de la humanitat. La complexitat, la globalitat i la complementarietat d'aquesta agenda va més enllà de les eines que s'han aprovat els darrers cinquanta anys.