25.01.2020

Mal d'altura (1-2)

Una primera meitat en què el Tona s'ha avançat i ha portat el ritme del joc, i una segona part on el Vic ha reaccionat però ha anat a remolc a causa del marcador advers, ha acabat marcant el desenllaç del derbi osonenc celebrat aquesta tarda al Municipal. La diana de Max Morell en temps de descompte no ha servit per evitar la derrota (1-2) d'un Vic que ha encadenat un gener gris tant en joc com en resultats i que podria perdre la segona plaça aquesta divuitena jornada si el Palamós suma un triomf.

El partit començava amb un Tona decidit a fer-se seu el control de pilota. Els visitants aconseguien portar la iniciativa durant tot el primer temps davant un equip local desubicat que no trenava jugades amb èxit ni tampoc generava perill, i que als 25 minuts veia com Pol Coll, amb un xut sec des de fora l'àrea, anotava el primer gol de la tarda. Amb el 0-1, davant la sorpresa del Municipal, des de la banqueta vigatana s'efectuaven els dos primers canvis quan només s'havien jugat 28 minuts. Gil Bertrana i Marc Vilajosana es retiraven i deixaven lloc a Peque i Marc Pilar. Tot i això, els canvis no aconseguien canviar la dinàmica del moment i el descans arribava amb triomf visitant per la mínima (0-1).

A la represa, el Vic començava a mostrar una millor cara i en la primera jugada de la segona, Adrià Balagué entrava pel lateral de l'àrea i enviava una centrada per sota que es passejava per la línia de gol sense que Max Morell i Toni Sureda poguessin arribar-hi. El mateix Balagué tornaria a comptar amb una bona passada que no trobaria rematador i, seguidament, Toni Sureda provaria un bon xut des de l'interior de l'àrea que Àlex Manzano s'encarregaria de refusar. En el millor moment dels ausetans arribaria una gerra d'aigua freda per als locals. En un contracop, Uri Santos assistia Eloy que seria l'encarregat de foradar per segon cop la porteria vigatana. El Vic intentaria capgirar el resultat i comptava amb més ocasions, entre aquestes un tir al pal de Sureda després que aquest es cuinés una bona jugada.

Quan el partit entrava en la recta final, el Tona es quedava amb 10 homes per expulsió i resistiria contra un Vic que buscava retallar diferències. En temps de descompte, Max Morell aconseguia anotar l'1-2 després de rematar de cap una centrada de Balagué. El partit acabaria morint amb l'equip ausetà buscant un empat que no acabaria arribant.

Els homes d'Albert Cámara tanquen un gener amb dues derrotes i un empat, sumant només 1 punt dels últims 12. Amb tota una segona volta per endavant, l'equip haurà d'intentar capgirar aquesta dinàmica negativa que ha fet acte de presència en l'equador de la temporada. La següent cita per mirar de recuperar el joc i les bones sensacions que han acompanyat durant bona part de la primera volta, serà contra el Parets, diumenge vinent en terres vallesanes.