23.01.2020

Derbi per acompanyar el pas d'equador

El derbi osonenc entre Vic i Tona obrirà aquest dissabte, 25 de gener, la segona volta del campionat de Primera Catalana. Els vigatans tornaran a jugar per segona setmana consecutiva al Municipal i ho faran contra un equip que es troba en zona vermella i que voldrà redreçar el rumb amb l'estrena d'un nou entrenador una vegada arribats al pas d'equador.

Els ausetans van aconseguir sumar la passada jornada un treballat empat a zero contra el líder de la categoria, el Girona 'B', i van recuperar sensacions després de dues derrotes consecutives. L'equip d'Albert Cámara segueix ocupant la segona plaça i voldrà mantenir la distància respecte del tercer classificat, el Palamós, repetint el triomf que va aconseguir en l'estrena de lliga, el passat mes de setembre. Tona i Vic van inaugurar la temporada amb un duel que es va decantar a favor dels blanc-i-vermells per un resultat de 0-2, amb dianes d'Adrià Caballé i Ignasi Armengou.

Per la seva banda, l'equip tonenc arriba a la cita amb canvis en la direcció de l'equip. La banqueta visitant del Municipal de Vic serà el primer lloc on s'asseurà el nou entrenador dels quadribarrats, Joan Riera. Acompanyat de Pere Farrés, Riera -extècnic vigatà als anys 80- agafava dimecres les regnes del conjunt tonenc en substitució de Lluís Padrós amb l'objectiu de treure l'equip del descens.

En l'apartat de resultats, el Tona és 15è amb un balanç de 3 victòries, 5 empats i 8 derrotes. Un dels problemes dels tonencs és el baix registre anotador amb 13 gols en 16 jornades, essent el segon equip -igualat amb l'Escala- menys golejador de la lliga. En aquesta ocasió, a diferència del partit de la primera volta, els tonencs podran comptar amb un dels seus homes de referència, el davanter olotí Uri Santos. El Tona perdia la setmana passada al camp del Mataró per la mínima (1-0) i aconseguia una victòria fa dues jornades en l'estrena de l'any contra la Jonquera (2-0).

Partit interessant per obrir una apassionant segona volta i tancar el primer mes de l'any. Els vigatans voldran tornar a assaborir el gust de la victòria i dormir una setmana més en zona de promoció. El duel que començarà a les 4 de la tarda es podrà seguir en directe, com cada setmana, a través del compte de Twitter del primer equip.