19.01.2020

Punt d'orgull contra el líder (0-0)

El caliu generat dissabte al Municipal va fer empènyer a un Vic que tornava a recuperar sensacions i que va afrontar amb èxit un partit de màxima exigència contra el líder de la categoria, el Girona 'B'. Els homes d'Albert Cámara van anar de menys a més i, al segon temps, van comptar amb les ocasions més clares que podrien haver decantat la balança a favor dels amfitrions.

L'enfrontament començava amb dos conjunts sobre la gespa que es mostraven respecte mutu. El Girona 'B' estava ben posicionat quelcom que dificultava al Vic perfilar jugades en atac. Els moments de possessió s'anaven alternant i només unes poques arribades sense massa perill acabarien definint el guió de la primera meitat. Abans del descans, Ignasi Armengou s'havia de retirar del terreny de joc per una lesió i Albert Corzo entrava ocupant el seu lloc.

Els primers minuts de la represa seguirien la tònica del primer temps. El filial gironí buscaria crear perill mitjançant centrades que no trobarien rematador. A mesura que passaven els minuts, el Vic començava a aïllar el perill visitant i a sentir-se més còmode. Els locals cercaven l'àrea rival amb més insistència, sobretot, gràcies al revulsiu que havia suposat l'entrada de Corzo. Adrià Balagué seria el primer a avisar amb una centrada enverinada que el porter Jonatan Morilla evitava que es colés per l'escaire. El Girona disposava pocs minuts després de la més clara dels visitants en tot el segon temps amb una centrada que Albert Reig salvaria amb una gran intervenció quan la pilota estava a punt de trobar el seu rematador dins de la petita.

Corzo tornaria a ser protagonista quan restava un quart d'hora amb una jugada personal que finalitzava amb un bon xut que Jonatan enviava 'in extremis' a córner i que desfeia l'ocasió més clara de tot el partit. Carles Roca, que havia entrat al segon temps, també disposava d'una altra ocasió però la seva paràbola sortia desviada per ben poc.

El duel d'exigència entre segon i primer classificat finalitzava amb empat sense gols. El Vic tanca la primera volta en segona posició amb 32 punts -dos punts per sobre del tercer classificat, el Palamós- i amb balanç de 10 victòries, 2 empats i 4 derrotes. La setmana vinent rebrà la visita del Tona, un partit que suposarà el tercer derbi osonenc per als ausetans aquesta temporada.