08.01.2016

2016: 20 punts, jornada 16. Ara és la nostra!

Tothom, qui més qui menys, a principis d’any fa una llista de bons propòsits que vol anar acomplint o assolint al llarg dels següents dotze mesos. Alguns són més realistes i plausibles que d’altres, però tots van encaminats en la mateixa direcció: millorar la situació de l’any anterior.

El Vic enceta el nou any amb energies renovades i amb ganes d’oblidar un 2015 que no ha estat especialment generós per als homes de Salvanyà i Ferrer. La funesta segona volta del curs passat va enterrar abans d’hora les opcions de somniar; i en aquest darrer tram de primera volta, després d’un inici prometedor, els resultats no han acompanyat.

Ara que hem passat pàgina del calendari, l’equip també farà net i obrirà foc aquest diumenge al Nou Congost de Manresa davant d’un altre clar candidat a la lluita per a l’ascens de categoria. Conjurats per iniciar la remuntada en la taula classificatòria i sumar de tres en tres, els vigatans sortiran a per totes en un camp on la temporada passada s’imposaven en un partit d’aire èpic (3-4). Després de no assaborir la victòria des de fa cinc partits (a Sant Joan de les Abadesses, 1-2), els osonencs cercaran un cop d’efecte en un escenari complicat que els permeti reviscolar i no deixar de petja el grup capdavanter, ara mateix a vuit punts. Isma és baixa segura després de l’expulsió surrealista del partit contra La Jonquera, mentre que des de la infermeria s’està pendent de l’evolució d’homes com Robert Busquets i Albert Santanera, que té molts números per debutar. Com bé apuntava el capi, Ramon Carrascal, la plantilla té el ple convenciment que es revertirà la situació ben aviat i que el mes de gener servirà per grimpar en l’engraellat i recuperar sensacions. Homes en franca progressió i amb ganes de reivindicar-se, com ara Èric i el mateix Santanera, han de contribuir a resoldre partits i esperonar els ànims.

Disposat a torpedinar la reacció vigatana, el Manresa de Dani Andreu voldrà fer-se fort al Nou Congost i no deixar escapar Horta i companyia. A només dos punts del liderat, els bagencs fan gala d’un gran poder realitzador (25 gols) i tenen autèntics canoners com ara Sergi Soler, Noah Baffoe i Gerard Bordas, amb experiència a 1a divisió amb el Villareal. Amb el pressupost lleugerament a la baixa, el Manresa continua sent un ferm candidat a la lluita aferrissada per a les posicions de privilegi. És per tot això que el matx de diumenge (12h) serà una autèntica revàlida per als deixebles de Salvanyà, conscient que l’equip haurà de fer un partit gairebé perfecte per endur-se el màxim botí del Nou Congost.

Vic i Manresa són dos històrics del futbol català desitjosos d’abandonar la 1a Catalana com més aviat millor per retornar a la somniada 3a Divisió per la porta gran. La primera parada d’aquest trajecte ple de sotracs i vies mortes passa per la Catalunya central. Entossudits a prendre de nou el pols a la competició, el Vic vol estrenar el 2016 amb una victòria a domicili que doni ales a una plantilla conjurada per deixar-se la pell en una cita amb regust de partit crucial.