09.01.2020

Derbi osonenc per inaugurar el 2020

Una vegada finalitzada la llarga pausa nadalenca que ens ha deixat gairebé tres setmanes sense futbol, la competició ha decidit tornar aquest mes de gener amb un dels duels més esperats de la temporada, almenys, a la comarca d'Osona. El nou any comença regalant-nos el derbi osonenc per excel·lència, un partit que enfrontarà Manlleu i Vic aquest proper diumenge, dia 12, a partir de les 4 de la tarda.

La capital del Ter serà l'escenari en què ambdós conjunts es veuran les cares per primera vegada aquesta temporada. El duel arriba tot just quan resten dos partits per finalitzar la primera volta i amb la incògnita de com haurà afectat aquesta aturada als dos equips. Tot i que els vigatans han viscut un millor campionat fins al moment, els manlleuencs, amb dues victòries en les dues últimes jornades, han escalat posicions i arriben amb un bon estat anímic. El Vic acomiadava el 2019 amb una derrota al camp del Mataró (1-0), mentre que els manlleuencs aconseguien superar el Lloret a casa per un contundent 4-1.

En aquests moments, l'equip ausetà ocupa la segona posició amb 31 punts, 5 més que el tercer classificat, el Palamós. Els homes d'Albert Cámara presenten els segons millors números de la lliga i destaquen sobretot en l'àmbit golejador amb 27 dianes a favor i només 9 en contra. Per la seva banda, el Manlleu ha millorat el seu registre golejador en les dues últimes jornades i s'ha situat amb 24 gols a favor respecte dels 23 encaixats. Els del Ter són setens amb 22 punts.

Si fem una breu ullada en l'apartat de precedents, Vic i Manlleu no es veuen les cares pràcticament des de fa un any. L'últim duel va tenir lloc el mes de febrer del 2019 al Municipal de Vic amb desenllaç d'empat a zero. L'última visita vigatana al feu manlleuenc va ser el mes de setembre anterior, a la tercera jornada de la passada temporada, un duel que va acabar amb triomf local per la mínima (1-0). En referència a les banquetes, aquest serà el segon derbi d'Albert Cámara dirigint les regnes de l'equip vigatà mentre que el tècnic quadribarrat, Manel Sala, s'estrenarà per primera vegada com entrenador en un derbi.

El Vic buscarà sumar l'onzè triomf de la temporada al cap de l'etern rival i començar l'any de la millor manera per afrontar amb moral l'últim duel de la primera volta contra el líder, el Girona 'B', i provar de completar amb garanties un mes de gener que també ens portarà un enfrontament contra el Tona. El partit entre Manlleu i Vic el podreu seguir en directe, com cada jornada, a través del compte de Twitter del primer equip