23.12.2019

Acomiadem l'any posant punt final a la bona ratxa (1-0)

El Vic ha tancat el 2019 posant punt final a una ratxa de 9 partits sense conèixer la derrota -amb una balança de 8 victòries i 1 empat- després de caure per la mínima al Municipal del Centenari contra el Mataró (1-0). Un gol de cap de Josep M. Tejedo en la sortida d'un córner, al minut 75, sentenciava els homes d'Albert Cámara que no van poder oferir la seva millor versió.

L'enfrontament a terres maresmenques començava seguint la línia habitual dels últims partits del conjunt vigatà. Els blanc-i-vermells començaven controlant el duel i disposant de les primeres ocasions. De fet, Marc Pilar podria haver inaugurat el marcador en la primera jugada. El davanter es quedava sol dins de l'àrea amb el porter local, Pol Andiñach, pràcticament batut, però el xut sortia desviat per sobre del travesser. Les bones sensacions començarien a desaparèixer a partir del minut 20 quan el Mataró igualava forces. Els vigatans no disposarien de més ocasions a la primera meitat i el partit marxaria al descans amb empat a zero tot i dues bones rematades locals d'Isma Aguilar i Joel Marin que no trobarien porteria.

A la represa el guió no canviaria i els del Maresme es trobarien més còmodes sobre el terreny de joc. Els locals tornarien a sorprendre amb un xut potent des de gairebé els 30 metres que marxaria desviat per ben poc. A la rèplica, la més clara del Vic en tot el segon temps. Adrià Caballé aconseguiria baixar amb el pit una pilota penjada a l'àrea i la deixaria per a Marc Vilajosana que rematava un xut potent al cos d'un defensa. El Mataró seguiria avisant i al minut 72 es trobaria amb el gol però el col·legiat l'anul·lava per fora de joc. Instants després els maresmencs sí que aconseguien avançar-se després que Tejero rematés de cap una pilota dins de l'àrea en la sortida d'un córner. Arran del gol, el partit entraria en una fase d'interrupcions que anirien consumint el temps fins a arribar al desenllaç final.

Derrota en un duel gris dels vigatans que tanquen l'any en una meritòria segona posició amb 31 punts, 5 més que el tercer classificat, el Palamós. L'aturada de Nadal servirà per desconnectar i recarregar piles per tornar el dia 12 de gener i estrenar el nou any amb un derbi osonenc contra el Manlleu, a la capital del Ter.