15.12.2019

Trentena superada (2-0)

El Vic va acomiadar, dissabte, el Municipal de la millor manera en el que va ser l'últim partit del 2019 com a local. El triomf per 2-0 dels d'Albert Cámara contra la Jonquera permet a l'equip de la capital d'Osona ampliar distàncies respecte al tercer classificat. Toni Sureda (16')Peque (pen. 87') van ser els autors dels gols vigatans en un enfrontament que va comptar amb múltiples ocasions locals però que va estar marcat, en bona part, pel desencert de cara a porteria.

Els ausetans van ser els clars dominadors del partit amb un festival d'ocasions que començaria ben d'hora. Quan només s'havien jugat tres minuts, la creueta impedia que una rematada de cap de Marc Vilajosana acabés en gol. Aquesta primera ocasió aniria acompanyada de dues rematades més de la mà d'Albert Corzo i Marc Pilar, però el porter fronterer, Àlex Campos, es mostraria segur sota pals. Tot seguit, arribava el torn del gran protagonista de l'anterior enfrontament a Palamós. Toni Sureda era l'encarregat d'estrenar l'electrònic superant Campos per sota després d'aprofitar una bona assistència de Peque en un servei de falta previ.

L'equip vigatà seguiria arribant amb perill a l'àrea jonquerenca i amb la intenció de cercar el segon gol. Novament i sense fortuna, Marc Vilajosana comptava amb una ocasió a boca de canó però no acabaria caçant la pilota. Els quatre homes més actius en atac, Vilajosana, Pilar, SuredaCorzo, provaven en diverses ocasions augmentar la distància però sense èxits davant d'un porter visitant encertat.

A la represa, el ritme del partit baixaria però el Vic seguia insistint. Entre les diverses ocasions del segon temps, en destacaria un contra u de Carles Roca -qui substituïa Sureda i tornava a la gespa del Municipal gairebé un any després- però que marxaria fregant el pal. El segon gol de la tarda no arribaria fins al tram final quan Adrià Caballé era objecte d'un penal que Peque s'encarregava de transformar. El 2-0 posava la tranquil·litat absoluta a la parròquia vigatana i deixava el partit vist per sentència.

Amb aquest triomf el Vic ja suma 10 victòries a la lliga i supera la trentena de punts, amb 31, 6 més que el tercer classificat, la Guineueta. La propera setmana visitarà el camp del Mataró, l'escenari que tancarà el 2019 i precedirà l'aturada de Nadal.