26.11.2019

El Municipal de Vic acull el primer partit de 'walking football' a la comarca d'Osona

La comarca d'Osona ja ha viscut el seu primer partit de 'walking futbol', o com a casa nostra l'anomenaríem: futbol caminant. La matinal del passat diumenge, 24 de novembre, es va celebrar al Municipal de Vic un partit d'aquesta modalitat que va enfrontar un grup de veterans de la Unió Esportiva Vic contra la selecció de Walking Futbol Union que compta amb alguns futbolistes de l'Agrupació Barça Jugadors.

Aquesta modalitat, que té com a norma bàsica jugar a futbol caminant, s'ha consolidat a Anglaterra i s'està introduint a Catalunya de la mà dels exblaugranes Steve Archibald i Andrew Sims Szegedi. Walking Futbol Union és l'entitat que  vol potenciar aquesta pràctica al territori català i ho fa organitzant diversos tornejos d'aquesta variant de l'esport rei. El 'walking football' és una pràctica apta per a qualsevol persona, sense tenir en compte l'edat, el gènere o l'estat de forma física, tot i que actualment es potencia més en persones majors de 55 anys que vulguin seguir gaudint del futbol d'una manera més segura però sense deixar de fer esport i, al mateix temps, gaudir d'una activitat social. Les normes principals per poder practicar-lo són tres: prohibit córrer, fer un màxim de tres tocs amb la pilota i que aquesta no estigui a una alçada superior als tres metres.

El grup de veterans del conjunt ausetà va comptar amb exjugadors de la UE Vic com Barnils, Casca, Mas, Garrido o Tell. Per la seva banda, el conjunt 'visitant' comptava amb Escobar, Sánchez o el mateix fill del mític Kubala. L'enfrontament va finalitzar amb victòria de la selecció de Walking Futbol Union per un ajustat resultat de 4 a 5.

El partit celebrat aquest cap de setmana va estar organitzat per la mateixa entitat promotora, Walking Futbol Union, amb la col·laboració de la Fundació UE Vic i Joan Tell, qui ha estat l'encarregat de fer d'enllaç entre ambdues entitats.